Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Όταν δεν υπάρχει Πατέρας Θεός, δεν υπάρχουν αδέλφια

Loading...


Ρεπορτάζ για το Ραδιόφωνο της Εκκλησίας: Μάκης Αδαμόπουλος
Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης

Μαθητές της Έκτης τάξης δημοτικούς των εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη» επισκέφθηκαν τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος συναντήσεων των μαθητών με ανθρώπους του πνεύματος, που λειτουργεί στο σχολείο, οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν τον Αρχιεπίσκοπο.
Ο Αρχιεπίσκοπος καλωσόρισε τους 54 μαθητές της έκτης τάξης δημοτικού, τους ευχήθηκε να έχουν υγεία και όρεξη για διάβασμα, γιατί έτσι θα αποκτήσουν γερές βάσεις για το μέλλον.

Οι μαθητές είχαν μελετήσει συνεντεύξεις και δηλώσεις του Αρχιεπίσκοπου και του έθεσαν ερωτήσεις. Σε ερώτηση των παιδιών για το πότε και πώς αποφάσισε να γίνει κληρικός κι αν είναι όπως το φανταζόταν, ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε πως το σκεφτόταν από πολύ μικρή ηλικία, αλλά θεωρεί ότι μία τέτοια απόφαση χρειάζεται ωριμότητα και καλό είναι κάποιος να έχει σπουδάσει και να έχει εργαστεί στην κοινωνία πριν γίνει κληρικός. Ο ίδιος έγινε κληρικός 29 ετών και δεν το έχει μετανιώσει στιγμή.

Σε άλλη ερώτηση των μικρών μαθητών για το πώς έφτασε σε αυτήν τη θέση ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε πως ο Θεός το επέτρεψε και πως ήταν μία μεγάλη διαδρομή, ενώ αυτό που προσπάθησε να κάνει κατά την διάρκεια της διακονίας του ήταν να συμπαραστέκεται στους ανθρώπους που υποφέρουν.

Ανέφερε πως υπηρέτησε πολλά χρόνια στην επαρχία Θηβών και Λεβαδείας, ασχολήθηκε με τον άνθρωπο, ενώ μετά ήρθε στην Αθήνα, και είδε ότι είναι αλλιώς τα πράγματα εδώ, αλλά ο πόνος παραμένει και τα προβλήματα υπάρχουν πάντοτε.

Οι μαθητές ρώτησαν τον Αρχιεπίσκοπο για ποιο λόγο τσακώνονται οι άνθρωποι διαφορετικών θρησκειών; Ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε πως δυστυχώς έχει και αυτήν την αρνητική πλευρά η ανθρώπινη ζωή.

Επισήμανε πως επειδή δυστυχώς δεν αντέχει ο ένας την διαφορετικότητα του άλλου.

Είναι γεγονός ότι τα χαρίσματα άλλος τα χρησιμοποιεί για την συνύπαρξη και άλλος για την διαίρεση. Υπάρχουν όλα μέσα στη ζωή του ανθρώπου.

Τα παιδιά αναφέρθηκαν στα φαινόμενα βίας στο κέντρο της πόλης και ζήτησαν τη γνώμη του Αρχιεπισκόπου για τη λαθρομετανάστευση;

«Το θέμα είναι πολύπλοκο» απάντησε ο Αρχιεπίσκοπος και επισήμανε πως «κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους, όχι επειδή το θέλουν, αλλά επειδή δεν έχουν να φάνε και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα.

Ήρθαν στην Ελλάδα κάποιοι για να βρουν καλύτερη τύχη. Τώρα βέβαια φεύγουν.

alt
alt

Εμείς ως Έλληνες είμαστε φιλόξενοι. Ο Χριστιανισμός εξάλλου, λέει όταν έχεις ένα κομμάτι ψωμί και ο άλλος δεν έχει θα το μοιραστείς μαζί του».

Για την κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών στο Λύκειο ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε πως «όταν δε συμφωνείς με κάτι προσπαθείς να το αλλάξεις. Σύμφωνα με τη συνθήκη της Βεστφαλίας μπαίνει ένα τέλος στους θρησκευτικούς πολέμους της Δύσης. Θεώρησαν ότι ο άνθρωπος είναι το κέντρο της γης και ό,τι είχε σχέση με το Θεό το έδιωξαν. Αυτό, όμως, μπορεί να γίνει ιδεολογία του καθενός, ιδεολογία κόμματος ή κράτους.

Βγάζοντας, λοιπόν, τα θρησκευτικά από τη ζωή μας, υιοθετείται η θεωρία ότι δε μας χρειάζεται ο Θεός και ότι ο καθένας μπορεί να κάνει τα πάντα μόνος του.

Ο άνθρωπος, όμως, έτσι έφτασε στην καταστροφή. Δε σέβεται τον συνάνθρωπό του. Όταν δεν υπάρχει Πατέρας, δηλαδή ο Θεός, δεν υπάρχουν και αδέλφια, δεν υπάρχει αδελφική θέση.

Είναι αδελφική θέση ο ένας να έχει δουλειά και άλλος όχι; Είναι αποτέλεσμα αυτού του πράγματος. Υπάρχει όμως και η θέση του Ευαγγελίου που λέει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα.

Υπάρχουν διάφορες ιδεολογίες, ανάλογα με τα συμφέροντα που έχει ο καθένας υποστηρίζει την δική του θεωρία.

Μία μερίδα ανθρώπων θέλει να βγάλει το Θεό από τη ζωή μας, για να μπορεί να εκμεταλλεύεται το συνάνθρωπο. Και αυτό είναι η εκτροπή. Έχοντας τον Θεό μέσα μας, όσες φορές και να πέσουμε θα ξανασηκωθούμε.

Τα παιδιά ρώτησαν πώς θα μπορούσαν να συμβάλλουν στο σημαντικό φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας και ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε πως κύριος στόχος της Εκκλησίας είναι να στηρίζει τον άνθρωπο, ενώ παρότρυνε τους μαθητές να βοηθήσουν τους συμμαθητές τους ή τους συνανθρώπους τους που έχουν ανάγκη.

alt