Στο πλευρό του Μητρ.Μαντινείας ο Γόρτυνος Ιερεμίας: Μηνύστε κι εμένα…

Loading...


Με τρόπο δυνατό και ουσιαστικό ο στέκεται στο πλευρό του για το θέμα της εις βάρος του καταγγελίας για την .

Μάλιστα ο Μητρ.Ιερεμίας καλεί να τον μηνύσουν για τον ίδιο λόγο αφού κι αυτός έχει αναφερθεί με ανάλογο τρόπο κατά της ομοφυλοφιλίας. Τέλος, ζητά να σταματήσει ο διωγμός του Μητρ.Μαντινείας γιατί ο κόσμος είναι ανάστατος και προβλέπει άγριο ξεσηκωμό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία:

1. Σε όλη την ιερά Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, κλήρο και λαό, αλλά και σε όλους γενικά τους χριστιανούς, προκάλεσε αγανάκτηση η δικαστική δίωξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ για τον σωστό Του λόγο περί της ομοφυλοφιλίας και των ομοφυλοφίλων.
Όλοι λέγουμε με απογοήτευση: Που καταντήσαμε!… Αντί να ξεσηκωθούμε εμείς κατά της αισχρής ομοφυλοφιλίας, που προσβάλλει την δημοσία αιδώ και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου, καλείται στις ημέρες μας σε δίκη ο Αρχιερεύς του Χριστού και πνευματικός Πατέρας της Αρκαδίας κ. Αλέξανδρος, κατηγορούμενος γιατί είπε, όπως έπρεπε να πεί, τα «σύκα σύκα» και την «σκάφη σκάφη»! Γιατί χαρακτήρισε, δηλαδή, την ομοφυλοφυλία ως «ψυχική αρρώστια» και γιατί εξέφρασε ως καλός Ποιμένας την λύπη Του και τον πόνο Του για τους πάσχοντας από την πνευματική αυτή ασθένεια αδελφούς.

2. Προς Θεού! Που είναι το φταίξιμο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαντινείας πατρός Αλεξάνδρου; Το ότι είπε την ομοφυλοφιλία «πνευματική αρρώστια»; Αλλά έτσι είναι. Κατά την Βίβλο της Εκκλησία μας, την Αγία Γραφή, πάσα αμαρτία αποτελεί ψυχική αρρώστια και οι αμαρτωλοί γενικά ονομάζονται «άρρωστοι». Κατά την θεολογία μας ο Θεός έκανε τον άνθρωπο υγιή πνευματικά, αλλά η αμαρτία τον αρρώστησε. Και ο Ιησούς Χριστός ίδρυσε το «Θεραπευτήριό» Του, που λέγεται «Εκκλησία», και προστρέχουν σ᾽ Αυτήν οι ψυχικά άρρωστοι, για να πάρουν από τους θεράποντας ιατρούς (τους Επισκόπους και Ιερείς) τα πνευματικά τους φάρμακα και να γίνουν υγιείς. Δηλαδή, να γίνουν άγιοι. Αυτό είναι όλο και όλο το έργο της Εκκλησίας. Ο χαρακτηρισμός λοιπόν από τον Σεβασμιώτατο άγιο Μαντινείας κ. Αλέξανδρο των ομοφυλοφίλων ως πνευματικά ασθενών είναι βιβλικός και θεολογικός, η δε άλλη έκφρασή Του για τους ιδίους ότι «τους λυπάται» και «θέλει την σωτηρία τους», αυτό πιά δεικνύει καλό και άριστο ποιμένα, που πονεί και πάσχει για τους αμαρτωλούς και φροντίζει για την σωτηρία τους.

3. Ευχαριστούμε τον Σεβασμιώτατο κ. Αλέξανδρο για το ωραίο μάθημα και παράδειγμα ποιμαντικής που μας δίδει, γιατί έτσι πρέπει να ομιλούμε και να ενεργούμε όλοι οι Αρχιερείς και Ιερείς. Αυτό είναι το ποιμαντικό μας έργο. Να κάνουμε δηλαδή, ως καλοί θεράποντες ιατροί, καλή διάγνωση της ψυχής και να χαρακτηρίζουμε την αμαρτία όχι ως απόλαυση, αλλ᾽ ως ασθένεια, να εκφράζουμε δε την λύπη μας και τον πόνο μας για τους ψυχικά ασθενείς αδελφούς μας και να τους βοηθούμε για την θεραπεία τους. Ακριβώς όπως χαρακτήρισε και εκφράστηκε περί της ομοφυλοφιλίας και των ομοφυλοφίλων ο Άγιος Μαντινείας κ. Αλέξανδρος. Αφού δε αυτό είναι το έργο όλων των Αρχιερέων και των Ιερέων, άρα η δικαστική δίωξη κατά του Σεβασμιωτάτου κ. Αλεξάνδρου στρέφεται εναντίον όλων των Αρχιερέων. Ναί, το θέμα δεν είναι προσωπική υπόθεση του Σεβασμιωτάτου Μαντινείας μόνο, αλλά όλης της Εκκλησίας. Πως το ανεχόμεθα ως ορθόδοξος κλήρος και λαός;

4. Αλλά όχι, δεν το ανεχόμεθα! Πληροφορώ ότι και οι δύο επαρχίες, τις οποίες διακονώ ως Επίσκοπος, και η Γορτυνία και η Μεγαλόπολη, και ο κλήρος, και ο λαός, είναι ανάστατες. Ανάστατες, γιατί δεν το ανέχονται ο Ποιμενάρχης της Αρκαδίας κ. Αλέξανδρος, τον Οποίον γνωρίζουν καλώς διά την καλή και άριστο ποιμαντορία Του και αγαπούν πολύ, δεν το ανέχονται, λέγω, να προσάγεται εις δίκην, επειδή μίλησε, όπως θέλει ο Θεός, όπως μιλάει το βιβλίο του Θεού, η Αγία Γραφή.

4. Πραγματικά, η Αγία Γραφή είναι ωμή στις εκφράσεις της κατά των αμαρτωλών, των εμμενόντων στην αμαρτία. Τους παρομοιάζει με τα άλογα ζώα (βλ. Ψαλμ. 48,13). Συγκεκριμμένα δε, για την παρά φύσιν αμαρτία της ομοφυλοφιλίας εκφράζεται περισσότερον ωμά η Αγία Γραφή. Λόγου χάριν: Στο τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, την Αποκάλυψη, κεφ. 22 στιχ. 15, ακούεται φωνή: «Έξω οι κύνες» (= τα σκυλιά) από την Βασιλεία του Θεού. Ποιοί είναι αυτοί οι «κύνες»; Μία ερμηνεία, την οποία αναφέρουν και ξένοι ερμηνευτές, είναι ότι εδώ πρόκειται περί των ομοφυλοφίλων. Περί των κυναίδων. Γι᾽ αυτό, κατά την ερμηνεία αυτή, η σωστή γραφή της λέξεως «κύναιδος» είναι να γράφεται με ύψιλον. Δηλαδή, κατά την προταθείσα ερμηνεία του χωρίου της Αποκαλύψεως, επαναλαμβάνω, «κύναιδος» (ο ομοφυλόφιλος) είναι ο έχων αιδώ κυνός (σκυλιού). Τι λοιπόν, κύριοι, θα προσαγάγετε τώρα και την Αγία Γραφή, τον θεόπνευστο λόγο του Θεού, σε δίκη, γιατί εκφράζεται έτσι για την σιχαμερή αμαρτία της ομοφυλοφιλίας. Εμείς που φορέσαμε τα μαύρα και αφιερωθήκαμε στον Θεό διαβάζουμε την Αγία Γραφή και τα βιβλία των Αγίων Πατέρων μας και αυτών την φωνή μεταδίδουμε στο κήρυγμά μας. Αν τώρα αυτό μας στοιχίσει διωγμούς και φυλακίσεις, λίγο μας ενδιαφέρει. Ειδοποιώ τους μηνύσαντας τον Σεβασμιώτατο άγιο Μαντινείας κ. Αλέξανδρο ότι και εγώ, ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας, έχω εκφραστεί, ως Αυτός, με τους ιδίους χαρακτηρισμούς περί της ομοφυλοφιλίας και των ομοφυλοφίλων. Τους καλώ λοιπόν να μηνύσουν και εμένα με την ιδία κατηγορία.

5. Παρακαλούμε η υπόθεση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου να μην προχωρήσει σε δίκη, γιατί προβλέπω ορμητικό και άγριο ξεσηκωμό του λαού ειδικά περί του Προσώπου του Αρχιερέως κ. Αλεξάνδρου. Διότι όλοι γνωρίζουν και ξέρουν τον Σεβασμιώτατον κ. Αλέξανδρον ότι πρόκειται περί εξαιρέτου Ιεράρχου, με δυνατό κηρυκτικό λόγο και με πλήθος ποιμαντικών έργων σε όλους τους τομείς. Όλοι οι πτωχοί παίρνουν τροφή από Αυτόν και ακούουν λόγο παρήγορο στον πόνο τους. «Το καλάθι του πτωχού», που έχουν κατ᾽ εντολήν Του οι ενορίες της Μητροπόλεώς Του τρέφει πολλά στομάχια πεινασμένων. Κάτω λοιπόν τα χέρια από τους Επισκόπους που ζούν και δρούν όπως τους θέλει ο Χριστός!

† Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας