Ο πρώην ιεροψάλτης Ν. Φίλης κι οι συγκρούσεις του με τον Ιερώνυμο-Τι μέλλει γενέσθαι

Loading...


Οι εξελίξεις στο κυβερνητικό στρατόπεδο με τον ανασχηματισμό και την αντικατάσταση του μέχρι πρότινος υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκου Φίλη με τον καθηγητή κ. έχει αναδείξει πλέον ένα νεοδημιουργηθέν πεδίο ιδεολογικών κυρίως αντιπαραθέσεων εντός και εκτός ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, εκκλησιαστικού κόσμου, επιστημονικού χώρου, κοινωνίας και ιεραρχίας.

Του Γρηγόρη Καλοκαιρινού

Ένα νέο πεδίο σχέσεων δημιουργήθηκε μεταξύ κυβερνήσεως -κυρίως, «σκληρού» ΣΥΡΙΖΑ- και Εκκλησίας, μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό που αποφάσισε και πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας. Βασική αιτία η αντικατάσταση του κ. Φίλη και η τοποθέτηση του Κωνσταντινουπολίτη πανεπιστημιακού καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η παράδοση και παραλαβή του εν λόγω υπουργείου από τον τέως στον νυν προϊστάμενό του, ανέδειξε μια νέα πραγματικότητα με άγνωστο μέλλον και εξ ίσου δυσκολοπρόβλεπτα αποτελέσματα.

Διαβάστε εδώ:  Νίκος Φίλης για Εκκλησία: Οι ευθύνες στον πρωθυπουργό που ήταν πάντα ενήμερος!

Πρωτοπόρος εκφραστής και «καθοδηγητής» αυτής της καινούργιας εντάσεως η οποία άρχισε να εξυφαίνεται από την επομένη της κυβερνητικής αναδομήσεως, είναι ο «σκληροπυρηνικός» δογματικός αριστερος και πρώην …ιεροψάλτης Νίκος Φίλης, ο οποίος υπήρξε σαφής με τα όσα είπε, παραδίδοντας το υπουργείο που του είχε εμπιστευθεί ο κ. Τσίπρας, στέλνοντας σε πολλές κατευθύνσεις τα δικά του μηνύματα, που εκφράζουν όμως και μια μερίδα χώρου εντός του πολιτικού σχηματισμού που έχει ονομαστεί ΣΥΡΙΖΑ.

Μιλώντας με συνοφρυωμένο ύφος προς το ακροατήριό του ο πρώην πλέον υπουργός, επικέντρωσε το ενδιαφέρον του σε τρεις «στόχους» πολιτικής υπάρξεως από εδώ και πέρα -έτσι ερμηνεύθηκε από τους ουδετέρους αλλά και τους «εντός» …αντιφρονούντες- του ιδίου και των «συντρόφων» του. Πρόκειται για τον πρωθυπουργό, τον Αρχιεπίσκοπο και τον Πάνο Καμμένο, τους οποίους «κατήγγειλε» ως υπευθύνους για «συνωμοσία» εις βάρος του, με τη συνεργασία Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, με σκοπό την αποπομπή του. Γιατί, όπως ισχυρίστηκε, ενώ υπήρξε συμφωνία επί πολλών θεμάτων που αφορούν τις σχέσεις Πολιτείας – Εκκλησίας με πρώτο αυτό του μαθήματος των Θρησκευτικών, κατά την κοινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, από την επομένη ημέρα, άρχισαν τον «πόλεμο» εναντίον του, κορυφώνοντάς τον με τη συνέντευξη Ιερωνύμου στον ΣΚΑΙ, την προηγουμένη του ανασχηματισμού. Και αναρωτήθηκε ο κ. Φίλης, «πώς είναι δυνατόν να ζητά τηλεοπτικώς ο Αρχιεπίσκοπος την απομάκρυνση ενός υπουργού και την επομένη να την υλοποιεί αμέσως ο πρωθυπουργός, που μέχρι χθες εκθείαζε το έργο του στο υπουργείο Παιδείας. Κατηγόρησε λοιπόν ευθέως τον κ. Τσίπρα για αλλαγή ουσιαστικά πλεύσεως του πολιτικού τους σχηματισμού, σε σχέση με τα όσα έχουν οριοθετηθεί από την εποχή που ήσαν στην αντιπολίτευση, ακολουθώντας ταυτοχρόνως πιστά και τις διαθέσεις των ακραίων ΑΝΕΛ, οι οποίοι, διά στόματος του αρχηγού τους, είχαν δηλώσει πως, «εάν τους το ζητήσει ο κ. Ιερώνυμος, θα ρίξουν την κυβέρνηση».

Προβληματίστηκαν λοιπόν εντόνως Φίλης και συντρόφια: «ποιος κυβερνάει», ο πρωθυπουργός ή ο Αρχιεπίσκοπος; Θαμπωμένοι όμως από τον ιδεολογικό τους θυμό, δεν μπόρεσαν να αναζητήσουν με νηφαλιότητα τα πραγματικά αίτια των εξελίξεων στο υπουργείο Παιδείας.

Η ΟΛΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΠΟΜΠΗΣ

Όπως είναι γνωστό, Τσίπρας, Ιερώνυμος, Καμμένος και Φίλης, παρούσης και της κυρίας Γεροβασίλη, συμφώνησαν κατ΄ αρχήν να δημιουργηθεί μια κοινή Επιτροπή, ώστε και οι δύο πλευρές να συζητήσουν και συναποφασίσουν την εφαρμογή διδασκαλίας του μαθήματος Θρησκευτικών, με νέα βιβλία, από την καινούργια σχολική περίοδο. Για εφέτος θα διδάσκονται οι μαθητές με βάση τα παλαιά βιβλία και το σχετικό πρόγραμμα, Συμφωνήθηκε επίσης να μην κοπούν ώρες από το συγκεκριμένο μάθημα. Όσο για τα υπόλοιπα θέματα, όπως η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, όλοι έμειναν σύμφωνοι να τα εξετάσουν εν ευθέτω χρόνω.

Επειδή μάλιστα έγινε πολύς λόγος και για κάποιες προσβλητικές φράσεις του κ. Φίλη κατά της Εκκλησίας και ζητήθηκε από τους παρισταμένους αρχιερείς να τις ανακαλέσει ο τέως πλέον υπουργός, ο κ. Φίλης ζήτησε συγνώμη μπροστά σε όλους. Και όταν του απαίτησαν να ανακαλέσει δημοσίως, διά επισήμου σχετικής ανακοινώσεως, είπε: «Αυτό είναι το ποιο εύκολο. Θα το έχω κάνει μέχρι αύριο». Για τη στάση δε του Πάνου Καμμένου επί του θέματος και των δηλώσεών του, δεν έκανε καμία αναφορά ο κύριος πρώην.

Όπως τονίστηκε από όλους, μετά το πέρας της συναντήσεως, ήταν τόσο καλό το κλίμα μεταξύ των παρευρεθέντων, ώστε από την πλευρά τους οι κυβερνητικοί δήλωσαν ότι ήρθησαν οι όποιες παρεξηγήσεις, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος είπε χαρούμενος πως, από αύριο αρχίζουμε δουλειά, για να τελειώνουμε γρήγορα. Όμως την επομένη ο κ. Φίλης, ούτε συγνώμη δημοσίως ζήτησε, αλλά το κυριότερο, επανήλθε με δηλώσεις του στις παλαιές του θέσεις επαναλαμβάνοντας ότι θα ισχύσει από εφέτος το δικό του νέο πρόγραμμα για τα Θρησκευτικά, εκθέτοντας τον πρωθυπουργό του και τον αρχηγό της ΑΝΕΛ που στηρίζει την κυβέρνηση.

Και τα αποτελέσματα είναι γνωστά. Θύμωσε ο κ. όπως και ο κ. Καμμένος από το «άδειασμα Φίλη», ενώ ο Αρχιεπίσκοπος πήρε την απόφαση να ενημερώσει τον λαό με κάθε τρόπο για την αλήθεια επί του θέματος, υπερασπιζόμενος την Εκκλησία και το ποίμνιό του. Έτσι, μέσα σε λίγες ημέρες, ο κ. Φίλης βρέθηκε εκτός υπουργείου Παιδείας και Υπουργικού Συμβουλίου, διαμαρτυρόμενος και κατηγορώντας τους πάντες, εκτός από τον μοναδικό υπεύθυνο, που, πανεύκολα μπορεί να τον δει στον …καθρέπτη του.

Ας το καταλάβουν και οι σύντροφοί του, σταματώντας τις ανέντιμες και εκτός πραγματικότητας καταγγελίες κατά με χαρακτηρισμούς, όπως, «ακροδεξιός», «χουντικός», «εξουσιομανής», «μισαλλόδοξος» και άλλες τέτοιες ανυπόστατες λασπολογίες. Ο Ιερώνυμος υπήρξε πάντα, καθαρός έντιμος, συνεπής, ήπιος, αλλά και άγρυπνος φρουρός της Εκκλησίας. Και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι συνεργάστηκαν μαζί του και από τη σημερινή κυβέρνηση, με πρώτο τον κ. Τσίπρα.

Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Νέος οιακοστρόφος στο πηδάλιο της Ελληνορθοδόξου Παιδείας, βρίσκεται πλέον ο εις Ζωγράφειον φοιτήσας Πανεπιστημιακός Καθηγητής κ. Κώστας Γαβρόγλου. Με φαναριώτικη σκέψη αλλά έχοντας ακολουθήσει τον Δυτικό Διαφωτισμό, επιθυμεί και το δήλωσε, «μακριά κι αγαπημένοι», εννοώντας τις σχέσεις Κυβερνήσεως – Εκκλησίας. Στην πράξη θα αποκαλυφθεί πώς εννοεί ο ίδιος αυτήν του τη φράση. Έχει δίπλα του και τον Κώστα Ζουράρι και γνωρίζει άριστα, ως Κωνσταντινουπολίτης, το τι σημαίνει για το Γένος Ορθοδοξία, καθώς και το «τέλος» εκείνων που την περιφρόνησαν. Εξάλλου το «ΚΑΡΦΙ» είχε προειδοποιήσει και ενημερώσει για όλες τις λεπτομέρειες τον κ. Φίλη, πώς συνέβη το υπουργικό «τέλος» του αειμνήστου Αντώνη Τρίτση.