Νέας Σμύρνης Συμεών: Τρίτο φύλο δεν υπάρχει – Όχι στα σύμφωνα συμβίωσης

Loading...


«Η ομοφυλοφιλία δεν είναι θεμιτή σεξουαλική επιλογή, αλλά παρέκκλιση και διαστροφή της φύσεως. Είναι κατά τον λόγο του αποστόλου Παύλου βαρύ, θανάσιμο σαρκικό αμάρτημα το οποίο, αν ο άνθρωπος που το διαπράττει δεν μετανοήσει, τον αποκλείει από τη βασιλεία του Θεού (Α’ Κορ. 6, 9-10).» αναφέρει ο Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Συμεών στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του. 

Τονίζει ακόμη πως η θέση της Εκκλησίας είναι ξεκάθαρη και σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνεί να τίθεται σε ισότιμη λίγο-πολύ θέση ο χριστιανικός γάμος ανδρός και γυναικός και η «ελεύθερη συμβίωση» είτε ετεροφύλων είτε ομοφυλοφίλων·

Τέλος έθεσε και προ των ευθυνών τους τους βουλευτές…

Oλόκληρο το μήνυμα έχει ως εξής:  Αγαπητοί μου αδελφοί,

Πρώτη ημέρα του 2014 σήμερα! Από τα βάθη της καρδιάς μου εύχομαι το νέο έτος να είναι ευλογημένο, ειρηνικό και ευφρόσυνο για όλους· τις οικογένειές σας, την πατρίδα μας, τον κόσμον ολόκληρο.

Ημέρα χαράς η σημερινή ημέρα. Θερμές οι ευχές που ανταλλάσσουμε οι απλοί άνθρωποι· πληθωρικά και υπεραισιόδοξα συνήθως τα μηνύματα που διατυπώνουν κάθε λογής ηγέτες.

Αυτή την ευφρόσυνη ημέρα επέλεξε η ταπεινότητά μου για να απευθυνθώ στην αγάπη σας για ένα κρίσιμης σημασίας ζήτημα. Καί το κάνω όχι για να μειώσω την εορτάστική χαρά που συνοδεύει την εναλλαγή του χρόνου, αλλά γιατί αυτό μου υπαγορεύει η επισκοπική μου συνείδηση. Να πληροφορήσω τους αδελφούς μου χριστιανούς. Να καταθέσω τη μαρτυρία της Εκκλησίας. Να υπομνήσω με πατρική αγάπη προς όλους το θέλημα του ζώντος και αληθινού Θεού.

1. Ποιό είναι το κρίσιμης σημασίας ζήτημα; Ο λεγόμενος «γάμος» μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου. Ή, αλλοιώτικα, το Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, που νομοθετήθηκε στη χώρα μας με τον νόμο 3719/2008 για τα ετερόφυλα ζευγάρια, να επεκταθεί και στα ομόφυλα.
Η ιστορία είναι αρκετά παλιά. Ισχνές μειοψηφίες καλά οργανωμένες με γερές προσβάσεις στα Μ.Μ.Ε., έντυπα και ηλεκτρονικά, πιέζουν εδώ και χρόνια κυβερνήσεις και κόμματα για νομοθετική αναγνώριση της σεξουαλικής τους παρέκκλισης. Αυτό έγινε και τελευταία εξ αφορμής μιάς πρωτόδικης απόφασης του Ευρωπαικού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κόμματα, ακόμα και κυβερνητικά, έσπευσαν να καταθέσουν προτάσεις νόμου προκειμένου να κατοχυρωθεί νομοθετικά ο περιλάλητος «γάμος» των ομοφύλων.

2. Οι Χριστιανοί —ακόμη κι εκείνοι που διατηρούν χαλαρή σχέση με την Εκκλησία— γνωρίζουμε ότι ο Θεός δημιούργησε δύο φύλα, τον άνδρα και τη γυναίκα. Τρίτο φύλο δεν υπάρχει.

Κατά τη φυσική τάξη που εγκαθίδρυσε ο Θεός, ο άνδρας έλκεται από τη γυναίκα και η γυναίκα από τον άνδρα. Η έλξη αυτή ανοίγει τον δρόμο του γάμου που στη χριστιανική Εκκλησία θεωρείται «μυστήριον μέγα», μυστήριο αγάπης, πηγή και λίκνο της ανθρώπινης ζωής και οδός που οδηγεί στη χριστιανική τελειότητα συζύγους και παιδιά. Η Εκκλησία ευλογεί αυτή την έγγαμη σχέση και θεωρεί την οικογένεια, που ο χριστιανικός γάμος εγκαινιάζει, μικρή «κατ᾽ οίκον» εκκλησία.

Είναι πολύ φυσικό, λοιπόν, εκτός από τον ευλογημένο χριστιανικό γάμο η Εκκλησία να μην αποδέχεται κανενός είδους άλλο γάμο για τα μέλη της, τους χριστιανούς. Ειδικότερα για το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας η «θέση» της από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα είναι κάτι περισσότερο από ξεκάθαρη: Η ομοφυλοφιλία δεν είναι θεμιτή σεξουαλική επιλογή, αλλά παρέκκλιση και διαστροφή της φύσεως. Είναι κατά τον λόγο του αποστόλου Παύλου βαρύ, θανάσιμο σαρκικό αμάρτημα το οποίο, αν ο άνθρωπος που το διαπράττει δεν μετανοήσει, τον αποκλείει από τη βασιλεία του Θεού (Α’ Κορ. 6, 9-10).

Η Εκκλησία είναι μητέρα. Μακροθυμεί, ανέχεται και προσεύχεται για την επιστροφή στους κόλπους της και στην ευλογημένη κατά Χριστόν ζωή κάθε παιδιού της που απομακρύνθηκε απ᾽ αυτήν. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν αποδέχεται και δεν συμβιβάζεται με την αμαρτία. Σε καμιά περίπτωση δεν συναινεί η εκτροπή από τους νόμους της φύσης που όρισε ο Θεός να γίνει «ελεύθερη επιλογή» και «δικαίωμα» του ανθρώπου. Σε καμιά περίπτωση δεν συμφωνεί να τίθεται σε ισότιμη λίγο-πολύ θέση ο χριστιανικός γάμος ανδρός και γυναικός και η «ελεύθερη συμβίωση» είτε ετεροφύλων είτε ομοφυλοφίλων· η ευλογημένη χριστιανική οικογένεια και κάθε λογής «εναλλακτικές μορφές» οικογένειας, εισαγόμενα υποπροιόντα αποχριστιανισμένων κοινωνιών.

3. Ως ελάχιστος επίσκοπος της Εκκλησίας απευθύνομαι με σεβασμό αλλά και με παρρησία προς την Κυβέρνηση, τα κόμματα και τους βουλευτές μας.  Το θέμα,  κύριοι, δεν  είναι  παρωνυχίδα. Προωθώντας και ψηφίζοντας, όσοι τελικά θα το πράξετε, μια τέτοια ρύθμιση αναλαμβάνετε τέραστια ευθύνη

Δεν επικαλούμαι το Σύνταγμα, τους νόμους ή τις υφιστάμενες σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Άλλωστε δεν είμαι νομικός. Επικαλούμαι την ιστορία και την πνευματική παράδοση αυτού του τόπου· το ήθος του λαού μας. Ακόμη, θα προσέθετα, και τη γλώσσα του. Καί αντιλαμβάνεσθε τι εννοώ.

Προτού αποφασίσετε τι θα κάνετε σκεφθείτε καλά το μέλλον της πατρίδας μας. Κοιτάξτε κατάματα τους γονείς σας που σας έφεραν στον κόσμο και τα παιδιά σας που ανατρέφετε. Ως χριστιανοί, όσοι είστε, δεν μπορείτε να νομοθετείτε ερήμην της χριστιανικής συνειδήσεώς σας!

Η σχέση σας με τον Θεό και την Εκκλησία δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην επιδεικτική παρουσία σας στις δοξολογίες και τις λιτανείες για ευνόητους λόγους. Επιβάλλεται για λόγους συνέπειας και από σεβασμό προς τον χριστιανικό λαό που σας τιμά με την ψήφο του, η σχέση αυτή να εκφράζεται και στη Βουλή· την ώρα της ψηφοφορίας επί κρισίμων ζητημάτων που συνδέονται με τη χριστιανική πίστη και την ευαγγελική ηθική.

4. Αλλά και σείς, αγαπητοί αδελφοί, έχετε χρέος να γνωρίζετε τι πρεσβεύει για το σοβαρό αυτό θέμα η κοινή μητέρα όλων μας, η Εκκλησία. Κι αυτό γιατί, δυστυχώς, πολλοί απ᾽ αυτούς που έχουν τη δύναμη να επηρεάζουν και να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη είτε διαστρέφουν τις απόψεις της είτε προσπαθούν να τις διακωμωδήσουν. Παράλληλα, καλείσθε και να υπερασπίζεστε το χριστιανικό μας πιστεύω όπου αυτό απαιτείται. Καί όσοι μπορείτε, να πιέσετε τους πολιτικούς που γνωρίζετε και τους βουλευτές που ψηφίζετε, να αρνηθούν την ψήφο τους σ᾽ ένα σχέδιο νόμου, που προσκρούει ευθέως στη χριστιανική ηθική και συνιστά εν τέλει «ύβριν» προς τον δημιουργό των πάντων Θεό.

Κάποτε κι εμείς οι χριστιανοί θα πρέπει να γίνουμε μαχητικότεροι στην υπεράσπιση της πίστεως, του χριστιανικού ήθους, της ιερής κληρονομιάς των πατέρων μας, της ιστορίας αυτού του τόπου, που μάρτυρες και ήρωες πότισαν με το αίμα τους.

Εύχομαι ο Κύριος Ιησούς να φωτίζει όλους μας και να μας χαρίζειμετάνοια, που σημαίνει αλλαγή νού, φρονημάτων, αντιλήψεων, τρόπου ζωής…

Καί πάλι ευλογημένο,

ειρηνικό και δημιουργικό το νέον έτος !
Ο Επίσκοπός σας
†  Ο  Νέας Σμύρνης ΣΥΜΕΩΝ