Μητρ. Σύρου: 400 χρόνια ζήσαμε με το Ισλάμ – Θέλουμε εκκλησιαστική τηλεόραση

Loading...


O ΣΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΧΑΡΙΤΑΤΟ

«Nα κινηθούμε ιεραποστολικά σε όλους αυτούς τους , 400 χρόνια ζήσαμε με το  αλλά δεν χάσαμε τον εαυτό μας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μητρ. Σύρου στην εκπομπή του Σπύρου Χαριτάτου στον alpha 98.9.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΥΡΟΥ ΔΩΡΟΘΕΟΥ:

ΠΟΙΟΙ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ-ΕΠΑΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

«Φοβούνται την εκκλησία αυτοί που την πολεμούν από της θεϊκής συστάσεώς της μέχρι σήμερα γιατί ξέρουν ότι έχει έναν διαχρονικό, αναλλοίωτο λόγο που συγκινεί και συνεχίζει να συγκινεί τους ανθρώπους. Τους γαληνεύει. Δίνει το Σώμα και το Αίμα του Χριστού που είναι το Α και το Ω μας. Αυτά τα στοιχεία παρουσιάστηκαν όταν εκτός από τα ελληνόπουλα, εμφανίστηκαν και άλλα παιδιά άλλων θρησκειών ή άλλων χωρών. Μας έχει πιάσει μανία ότι παιδιά που δεν είναι χριστιανοί βλέποντας την εικόνα του Χριστού ξαφνικά κάτι παθαίνουν! Δεν κατάλαβα ποτέ ποια παιδιά απασχολεί αυτό. Διαμαρτυρήθηκαν κάποια αλλά ποια είναι αυτά; Όπως εγώ οφείλω να σεβαστώ αυτό που βρίσκω σε μια χώρα έτσι πρέπει να συμβαίνει και εδώ. Ίσως είναι μια τακτική αποχριστιανισμου της κοινωνίας; Μια προσπάθεια ισοπέδωσης των πάντων; Δεν ξέρω από ποια κέντρα κινείται. Εγώ πηγαίνοντας σε σχολεία αν δεν προλάβω να πάω σε ένα νησί μου κάνουν και παράπονα!

Επισκέπτομαι τα σχολεία δεν έχω πρόβλημα. Τα παιδιά λένε την προσευχή σιγά σχεδόν να μην ακούγεται. Γιατί; Ντρέπονται να πουν το Πάτερ Ημών;
Πρέπει να επιμείνουμε σε κάτι που θεωρώ ότι τα παιδιά αναζητούν. Δεν μπορούμε να ξεριζώσουμε από την ψυχή τους αυτά που έχουν. Πάντα τέτοια γεγονότα καλλιεργούν καρπούς καλούς ή κακούς.

Προσπαθούμε σήμερα να δημιουργήσουμε μια κατάσταση σε μια ορθόδοξη χώρα να μην ξέρουν τα παιδιά την εικόνα του Χριστού, την ελληνική σημαία για να μη θιχτούν και προσβληθούν. Δεν μπορεί να γενικεύουμε κάτι σε έναν χώρο όπως το σχολείο που είναι ο κύριος παιδαγωγός των παιδιών. Περνούν τη μισή μέρα τους εκεί».

Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ

«Η Μητρόπολη απευθύνεται στα σχολεία για να τους βοηθήσει οικονομικά όσα παιδιά δηλ. δεν έχουν χρήματα και να τηρείται όμως εχεμύθεια στα ονόματά τους. Είμαι μητροπολίτης 12 νήσων. Οι οικογένειες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, απόρροια και καρπός της γκρίνιας στο σπίτι, της ανεργίας. Παιδιά φεύγουν από το σπίτι χωρίς να έχουν 2 ευρώ να φάνε. Τριγμούς και στενοχώριες θα δημιουργούσαν αν τα άκουγαν εκείνοι που πρέπει. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του χάρισμα. Έχω κληρικούς που ξεδιπλώνουν τις ψυχές των παιδιών. Κάποιοι είναι κοντά στα παιδιά μέχρι και το λύκειο, δεν τα εγκαταλείπουν. Η συναναστροφή με τα παιδιά γίνεται με πολλούς και διάφορους τρόπους. Επιδιώκω να γνωρίζουν τα παιδιά πόσο κοντά τους είμαστε. Παίρνω πολλές επιστολές και είναι συγκινητικές από τα παιδιά που έχουμε προσφέρει. Ανακουφίζει πολύ ένα παιδί. Μας λένε ότι αισθάνονται σαν να ήρθε ο πατέρας τους. Μας ευχαριστούν γιατί ξέρουν ότι μπορούν να χτυπήσουν την πόρτα μας. Ο χαρισματικός κληρικός υπάρχει και είναι κοντά στα παιδιά. Στην Τήνο στο Ναό της Μεγαλόχαρης η πλειοψηφία των ανθρώπων είναι παιδιά, νέοι που υπομονετικά φαίνεται ότι αναζητούν κάτι».

ΨΗΦΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΑ 17

«Ανατράπηκαν τα πράγματα στη ζωή μας, ο πάτος έχει πάει πάνω και η μύτη κάτω. Πολλά δεδομένα δεν υπάρχουν πια. Η κοινωνία πρώτα να ενδιαφερθεί για το μέλλον τον παιδιών και μετά για την ψήφο. Δεν θα είναι αντικειμενική η ψήφος αλλά εκδικητική».

ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

«Έκτος από τα καλά της η τεχνολογία έχει και τα κακά της. Και η ίδια η οικογένεια δεν φροντίζει το παιδί από τη στιγμή που στην 6η δημοτικού έχει κινητό. Εμείς πηγαίναμε σχολείο και ξέρανε πού είμαστε, το μεσημέρι γυρνούσαμε από το σχολείο. Δεν ξέρω πού επικοινωνεί το παιδί της 6ης δημοτικού με μηνύματα. Όταν μεγαλώσει θα έχει εθιστεί σε ένα πρότυπο που δεν καταλαβαίνω».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΡΩΤΟΥΝ: «ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ»

«Όποιος λέει τέτοια πράγματα ας το αποδείξει κιόλας.
Εάν δεν έφαγε ο ένας τον άλλο και αν δεν δάγκωνε στους δρόμους ο άνθρωπος τους πολιτικούς, η Εκκλησία έχει συμβάλει σε αυτό. Είμαστε ευγνώμονες σε όλους όσους στηρίζουν το έργο μας, από εφοπλιστές μέχρι απλούς ανθρώπους. Εμπιστεύονται την Εκκλησία. Οι άνθρωποι που έρχονται στην Τήνο ξέρουν πως ό,τι δώσουν στο παγκάρι μετατρέπεται σε έργο αγάπης και φιλανθρωπίας για τον διπλανό μας. Φροντίζουμε να μην αδειάσει το ταμείο της φιλανθρωπίας. Μοιράζουμε κάθε μήνα 500 πακέτα με τρόφιμα στα νησιά παρόλο που δεν είναι εύκολο. Οι λιμενεργάτες τα κουβαλούν με προθυμία. Οι μεταφορείς κάνουν το δρόμο για αυτό το έργο. Τους είμαστε ευγνώμονες. Κανείς δεν έκλεισε την πόρτα στην Εκκλησία. Ξέρουν ότι υπάρχει τιμιότητα και σωστή αξιοποίηση όσων προσφέρουν. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών βοήθησε και στήριξε την Εκκλησία. Προσπαθούμε να είμαστε συγκροτημένοι , συνεπείς και λεπτολόγοι».

ΑΝ ΦΟΒΑΤΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΟ ΙΣΛΑΜ

«Η ορθόδοξη χριστιανική Εκκλησία δεν έχει να φοβάται κανέναν. Έχουμε κάθε δικαίωμα ή μάλλον καθήκον, να ζήσουμε και να κινηθούμε ιεραποστολικά σε όλους αυτούς τους αλλόθρησκους, 400 χρόνια ζήσαμε με το Ισλάμ αλλά δεν χάσαμε τον εαυτό μας και τον προσανατολισμό μας,
400 χρόνια ζω με το Ισλάμ αλλά ζω με τον Χριστιανισμό και αυτό παραδίδω. Βλέπω τον άνθρωπο απέναντι μου με πνεύμα κατανόησης αλλά δεν θα τον βλέπω να αποκεφαλίζει. Αυτό τρομάζει και δημιουργεί μίσος στον άνθρωπο, είναι τραγικές και δύσκολες οι εικόνες, δημιουργούν αντίδραση σε έναν κόσμο. Υπάρχει φανατισμός που δεν διακρίνει τους χριστιανούς. Οι παιδαγωγοί φταίνε. Υπάρχουν μουσουλμάνοι που σέβονται τον Χριστιανισμό.
Σήμερα θα έπρεπε να απασχολεί το θέμα όσους έχουν την ευθύνη της κυβέρνησης του τόπου. Είμαστε ο προμαχώνας μεταξύ ανατολής και δύσης και πληρώσαμε αυτό το τίμημα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι ένας από τους κύριους πυλώνες που πρέπει να στηριχτεί είναι η χριστιανική διδασκαλία. Είχα συμμετάσχει στις Βρυξέλες σε μια συνάντηση από εκπροσώπους όλων των θρησκειών και μωαμεθανοί έλεγαν πολύ σημαντικά πράγματα για τον Χριστιανισμό. Έχοντας και κατέχοντας την αλήθεια της πίστης μας να μην φοβόμαστε».

ΑΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΖΑΜΙ

«Πάει αρκετά χρόνια πίσω αυτή η κουβέντα. Αυτή την ώρα στην Ευρώπη υπάρχει Ορθόδοξη Μητρόπολη που λειτουργεί σε ένα διαμέρισμα. Δεν σημαίνει ότι εκεί που δεν υπάρχει μεγαλοπρεπής ναός δομημένος δεν μπορεί να γίνει προσευχή και λειτουργία. Δεν τους βάζουμε αυτούς τους ανθρώπους στα υπόγεια. Ξαφνικά κατηγορούμε τους κατοίκους της Αθήνας που δεν θέλουν να χτιστεί τζαμί, κάτι άλλο θα υπάρχει πίσω από αυτό».

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

«Η αντίδραση δεν είναι για το τμήμα, είναι για άλλους λόγους που δεν είναι της παρούσης. Έχει σημασία αν πίσω από όλα αυτά υποκρύπτεται κάτι άλλο ή όχι. Ο Χριστόδουλος είχε τον φόβο για αυτό χωρίς να το γνωρίζει. Τί επιδιώκουν να κάνουν σε αυτόν τον χώρο; Το να σπουδάζει ένας κληρικός σλαβικές σπουδές θα τον ωφελήσει να καταλάβει μέσα σε τί μεγάλωσε και τί είναι αυτό που διακονεί. Άρα δεν θα τον βλάψει. Χρειάζονται και οι φωνές για να υπάρξει μια ισορροπία. Δεν μου αρέσουν οι ακρότητες αλλά πρέπει να υπάρχει ισορροπία».

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

«Η εικόνα του Θεού η καταπονημένη, που ζητάει κουράγιο και το δικαίωμα στη ζωή, είναι ο πρόσφυγας. Τόσο ο Αρχιεπίσκοπος που έχει επισκεφτεί ο ίδιος τα ακριτικά νησιά και καταυλισμούς και οι σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες δίνουν τιτάνιο αγώνα να αγκαλιάσουν αυτούς τους ανθρώπους. Ο αδελφός Σεραφείμ στη Μητρόπολη Πειραιώς ταΐζει χιλιάδες ανθρώπους τη μέρα. Μεταφέρει χιλιάδες μερίδες φαγητού εκτός των άλλων, προσπαθεί και προσφέρει παρόλο που υπέστη αντιδράσεις και προσβολές. Εγώ ταξιδεύω και περνάω από τον Πειραιά και καταθέτω προσωπική μαρτυρία. Μοναστηριακή γη προσφέρθηκε και δημιουργήθηκαν και μοναστήρια και χώροι ταφής αυτών των ανθρώπων. Στα νησιά μας υπήρχαν πτώματα 3 ανθρώπων που δεν ξέραμε ποιοι ήταν και αναγκαστήκαμε και τους ενταφιάσαμε χωρίς όνομα. Και οι Μητροπόλεις της Μακεδονίας έχουν δώσει τεράστιο αγώνα. Βάζουμε τη θέση μας στη θέση αυτών των ανθρώπων. Ένας άνθρωπος θυσίασε τα παιδιά του για να σώσει την υπόλοιπη οικογένεια. Σε τέτοιους ανθρώπους έχουμε δώσει και περισσότερη φροντίδα από ότι στο σπίτι μας! Υπάρχουν προβλήματα στο σπίτι μας που τα έχουμε παραμελήσει για αυτούς τους ανθρώπους».

ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

«Έχει απομονωθεί ο άνθρωπος, έχει χαθεί η επικοινωνία. Είναι πολύ μεγάλη ευλογία σε μια σύναξη ανθρώπων ο ένας να βλέπει τον άλλον και να καταθέτει τον προβληματισμό του, να μοιράζεται το σταυρό του. Η συνάντηση των ανθρώπων είναι πολύ σημαντική».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΙΕΡΑΡΧΗ ΠΟΥ ΛΕΕΙ «ΝΑ ΣΑΠΙΣΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ»

«Όλες οι φωνές χρειάζονται. Αποδεχόμαστε όλους, άσχετα αν απορρίψουμε την γνώμη του. Δεν απορρίπτουμε τον άνθρωπο. Δεν νομίζω όμως ότι υπάρχουν μιμητές ακραίων λόγων. Συνήθως δεν επαναλαμβάνονται οι ακραίες θέσεις».

ΕΠΑΦΗ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΜΕ ΤΑ ΜΙΝΤΙΑ

«Υπάρχει «γραμμή» στην Εκκλησία μας όπου συγκεκριμένοι Ιεράρχες θα βγαίνουν και θα μιλούν για κάποια πράγματα. Είναι και του προσωπικού χαρακτήρα του ανθρώπου αν θα συμμετέχει ή όχι. Το 2005 που είχε γίνει μια αναστάτωση στα εκκλησιαστικά θέματα. Μου είχε ανατεθεί η ιδιότητα του εκπροσώπου τύπου. Χωρίς να έχω σπουδάσει κάτι τέτοιο, έπεσα σε συναδέλφους σας που με στήριξαν και με βοήθησαν, απέναντι σε κάμερες και δημοσιογράφους. Μετά από αυτό έχω μια συστολή για όλα αυτά. Δεν επιδιώκω να βγαίνω στα μίντια».

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

«Είχε γίνει προσπάθεια και από τον Χριστόδουλο αλλά δεν ευδοκίμησε, δεν τον άφησαν να το κάνει.
Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες και εκείνοι που δεν δίνουν χείρα βοηθείας για λόγους που κατανοείτε. Κοντά στο κανάλι 4Ε γίνεται προσπάθεια με το τηλεοπτικό κανάλι στην Πάτρα. Θα μπορούσε να το είχε δει η Εκκλησία με περισσότερη προσπάθεια. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με το κανάλι 4 Ε έκανε προσπάθεια στην επιτυχή πορεία του».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

«Είχε θετικά αποτελέσματα, αντάλλαξαν απόψεις και κατέθεσαν τη μαρτυρία τους. Θεωρώ ότι και το γεγονός και τα αποτελέσματα θα τα αξιολογήσει σωστά η Εκκλησία και αυτές οι αποφάσεις θα αξιολογηθούν σωστά και θα αξιοποιηθούν καταθέτοντας τη μαρτυρία της Ορθόδοξου Πίστεως σε όλον τον κόσμο. Δεν μπορούμε να το απαξιώσουμε. Είναι η χάρις του Θεού που είχε συγκροτήσει αυτόν το θεσμό. Είναι για την Εκκλησία μια ιστορική στιγμή. Θα δείξει η Εκκλησία πώς θέλει να ονομάσει αυτή τη Σύνοδο».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ -ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ

«Μέσα από αυτή την πολυφωνία φαίνεται η ενότητα της Εκκλησίας. Η μαρτυρική Εκκλησία της Κων/πολης
κρύβει την οικογένεια όλης της Ορθόδοξη Εκκλησίας.
Εκεί που είναι το Πατριαρχείο, εκεί παραμένει και εκεί θα παραμείνει. Το φως του χριστιανισμού εξέπεμψε εκεί. Τα περί «αυτοκέφαλου» δεν έχουν κανένα έρεισμα. Η δήλωση του Πατριάρχου υπήρξε σαφής. Η Εκκλησία της Ελλάδος και στηρίζει το Πατριαρχείο και το σέβεται. Από όλους εμάς εξαρτάται να δείξουμε ότι και σεβασμό έχουμε και αγάπη».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

«Είναι μηδαμινή σήμερα, το μέγιστο μέρος της έχει εκχωρηθεί στο κράτος. Τα μεγαλύτερα νοσοκομεία είναι όλα εκκλησιαστική περιουσία και μάλιστα μοναστηριακή. Πολλές συμβάσεις έχουν υπογράφει μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας. Η Εκκλησία έπραξε το χρέος της αλλά το Κράτος όχι. Η Εκκλησία αυτό το μικρό κομμάτι μοναστηριακής γης θέλει να το αξιοποιήσει σωστά. Είναι σημαντική η προσπάθεια που κάνει ο Αρχιεπίσκοπος ώστε να αξιοποιηθεί σωστά, για να έχει μια σωστή χρήση για τους ανθρώπους, για την ανακούφισή τους. Δεν είναι χώρος που δεν ξέρει τί έχει η Εκκλησία. Το γηροκομείο της Μητρόπολης στη Σύρο, έχει κληρονομήσει περιουσία στη Μύκονο. Το Κράτος ζητάει χρήματα για φόρους αλλά αυτή η περιουσία δεν αξιοποιείται. Η εφορία μας ζητά 250.000 ευρώ φόρο. Δεν μπορώ όμως να την αξιοποιήσω. Μας είπαν ότι δεν μπορεί να αξιοποιηθεί γιατί έχει βάρη που την αχρήστευσαν. Τα βάρη πρέπει να φύγουν από πάνω μας. Πρέπει να ξεκαθαρίσει αυτό το θέμα. Προσπαθούν να απαλλοτριώσουν χώρους λέγοντας ότι δεν είναι περιουσία της Εκκλησίας. Έχω μια προσωπική εμπειρία από τα μοναστήρια της Μητρόπολής μου και προσπαθώ να αποδείξω τί είναι της Εκκλησίας και πώς θα αξιοποιηθούν σωστά».

ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

«Ο μισθός των κληρικών είναι νομική υποχρέωση του κράτους απέναντι σε όσα έχει η Εκκλησία δώσει.
Είναι μύθος όσα ακούγονται για τον μισθό των κληρικών. Είναι συμβατική υποχρέωση της κοινωνίας ο μισθός. Τί είναι ο κληρικός; Ξένο κομμάτι της κοινωνίας; Η μόνη ελπίδα του ανθρώπου είναι να χτυπάει η καμπάνα! Αυτοί που λένε ότι «δεν θέλουμε κληρικούς ή να μην πληρώνονται οι κληρικοί»… και πώς θα ζήσουν την οικογένειά τους; Σήμερα ο Έλληνας ορθόδοξος της υπαίθρου μπορεί να στερηθεί πολλά αλλά δεν μπορεί να στερηθεί τον παπά του! Απαιτεί να υπάρχει ο παπάς να χτυπήσει την καμπάνα στο γάμο, στο θάνατο. Να ξαναγυρίσει στις ρίζες του».