Φθιώτιδος Νικόλαος για αργία Κυριακής: Ύπουλος πόλεμος από αντίθεες δυνάμεις

Loading...


Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι στο άρθρο του «Αγιορείτικου βήματος» για τους νέους υπουργούς της κυβέρνησης, όπου μεταξύ άλλων γινόταν αναφορά και στην διατήρηση των ίδιων προσώπων στο υπουργείο Ανάπτυξης και στη «μάχη της Κυριακής» και ευθύς επανήλθε το θέμα της αργίας της Κυριακής στην επικαιρότητα.

Χθες η ΔΙΣ δια του εκπροσώπου της Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Διονύσιου εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση, ενώ με το ίδιο θέμα καταπιάνεται και ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος σε δική του εγκύκλιο στην οποία αναφέρει:  

Προς
το Χριστεπώνυμο πλήρωμα
της καθ΄ ημάς Ιεράς Μητροπόλεως.

Αγαπητοί μου αδελφοί και τέκνα εν Κυρίω.

Μέσα στη γενική ισοπέδωση αξιών και ιδανικών, που οι σοφοί εγκέφαλοι της Νέας Εποχής έχουν επινοήσει και στο πρόγραμμα αποχριστιανοποίησεως της Ελληνικής Ορθοδόξου κοινωνίας εντάσσεται και η κατάργηση της Κυριακής αργίας με το πρόσχημα βέβαια της προσπάθειας τονώσεως της ανταγωνιστικότητος, της αυξήσεως της απασχολήσεως και της κινήσεως των εμπορικών επιχειρήσεων.

Όλοι αντιλαμβανόμεθα, ότι είναι σε εφαρμογή επιχείρηση να μη μείνει τίποτε όρθιο για να οικοδομηθεί από την αρχή μία καινούργια κοινωνία με βασικούς πόλους την πανθρησκεία και την παγκοσμιοποίηση.

Η πολεμική κατά της Κυριακής αργίας έχει μακρά ιστορία. Η προσπάθεια αλλοτριώσεως της ημέρας του Κυρίου είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Οι αντίθεες δυνάμεις σε όλα τα μέρη της γης έχουν κηρύξει ύπουλο πόλεμο κατά της Κυριακής αργίας, διότι την θεωρούν ανατρεπτική των σχεδίων τους.
Αυτός ο ακήρυκτος πόλεμος φωτός και σκότους έχει στόχο την Κυριακή, γιατί αυτή η ημέρα αγιάζει και ενισχύει την πίστη. Υπέρ αυτής αγωνίσθηκαν οι άγιοι Πατέρες από τους πρώτους αιώνες μέχρι σήμερα, με κορυφαίο τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, ο οποίος στα μαύρα χρόνια της δουλείας αγωνίσθηκε να μεταθέσει τα παζάρια από την Κυριακή σε άλλη ημέρα της εβδομάδος, για να εκκλησιάζονται οι πιστοί και να μη βεβηλώνουν με το εμπόριο την αγία ημέρα του Κυρίου.

Κατά τη Γαλλική Επανάσταση του 1789 είχαν φθάσει οι άνομοι στο σημείο για ένα διάστημα να καταργήσουν την Κυριακή και ως ημέρα αργίας, να καθιερώσουν την Δευτέρα, την οποία μάλιστα ειρωνικά ονόμασαν «Αγία Δευτέρα».
Σήμερα εξακολουθεί να ισχύει η Διεθνής σύμβαση του 1975 που απαγορεύει αυστηρά την εργασία των εμπορικών επιχειρήσεων τις Κυριακές.

Από το 1992 όμως έχουν αρχίσει μάχη για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής και όπως φαίνεται έχουν ισχυρούς υποστηρικτές, παρ’ ότι ο εμπορικός κόσμος της πατρίδος μας ομοφώνως αντιδρά και το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίπτει κάθε ιδέα καταργήσεως της Κυριακής αργίας.

Η Κυριακή είναι ημέρα του Θεού και του ανθρώπου.

Την Κυριακή έλαβαν χώρα τα μεγάλα γεγονότα της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους.
Την Κυριακή έγινε η Ανάσταση του Κυρίου για την οποία ψάλλομε: «Αύτη η κλητή και αγία ημέρα, η μία των σαββάτων, η βασιλίς και κυρία, εορτών εορτή και πανήγυρις εστί πανηγύρεων…».
Την Κυριακή έγινε η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος εις το υπερώον της Ιερουσαλήμ επί τους Μαθητάς και Αποστόλους.
Την Κυριακή ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος στη νήσο Πάτμο είδε το όραμα και έγραψε το βιβλίο της Αποκαλύψεως.    «εγενόμην εν τη νήσω τη καλουμένη Πάτμω διά τον λόγον του Θεού και διά την μαρτυρίαν Ιησού Χριστού. Εγενόμην εν πνεύματι εν τη κυριακή ημέρα, και ήκουσα φωνήν οπίσω μου μεγάλην ως σάλπιγγος λεγούσης· Ο βλέπεις γράψον εις βιβλίον και πέμψον ταίς επτά εκκλησίαις…» (Απ. Ιω. 1.10).

Την Κυριακή συνείρχοντο οι Οικουμενικές Σύνοδοι και απεφάσιζαν για τα δόγματα της Εκκλησίας.

Παλαιότερα την Κυριακή ετελούντο οι Γάμοι των πιστών και οι Βαπτίσεις των νηπίων, οι χειροτονίες των Διακόνων, Πρεσβυτέρων και Επισκόπων.

Όλα τα ιερά και άγια ετελούντο την Κυριακή, γιατί η Κυριακή είναι η ημέρα της δευτέρας δημιουργίας, είναι ημέρα του Κυρίου, ημέρα αγιασμένη, ευλογημένη, δεδοξασμένη.

Ο σύγχρονος άνθρωπος στη μανία αποδομήσεως της κοινωνίας από τις πανανθρώπινες αξίες και τα στηρίγματα, που την συγκρατούν στην πορεία της επιδιώκει να καταργήσει την Κυριακή από τη ζωή μας, να μας αποξενώσει από τα νοήματά της, να την κάνει, όπως είναι όλες οι άλλες ημέρες της εβδομάδος, να την  αποξενώσει από το Θεό και να την αφιερώσει στη λατρεία του Βάκχου, της Αφροδίτης και των άλλων ψευδοθεοτήτων της ανομίας.

Σ’ αυτού του είδους την ανατροπή δυστυχώς συνεργούν και πολλοί Χριστιανοί, οι οποίοι αντί να την χρησιμοποιήσουν για την πνευματική τους ενίσχυση, την οικογενειακή τους ενότητα, την σωματική τους ανακούφιση, την καταναλώνουν σε γλέντια, ξενύχτια και σε έργα του σκότους, με τα οποία αυτοί οι ίδιοι -χριστιανοί όντες- καταφέρουν το χειρότερο κτύπημα στην Κυριακή αργία.

Γιά την Ορθόδοξη Ελλάδα είναι αδιανόητη η νομοθετική κατάργηση της Κυριακής αργίας. Σύσσωμος ο πιστός λαός αντιδρά, με επικεφαλής την Ιεραρχία της Εκκλησίας, η Ομοσπονδία των Εμπορικών Συλλόγων και των ιδιωτικών Υπαλλήλων, οι απλοί οικογενειάρχες, οι εχέφρονες πολίτες που θέλουν να έχουν την Κυριακή ως ημέρα σχόλης αφιερωμένη στο Θεό, στην οικογένεια, στην παράδοση, στον ίδιο τον άνθρωπο.

Ιδού τι λέγει μεταξύ άλλων η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε μία επιστολή που μας απέστειλε: «Χωρίς την Κυριακάτικη αργία χαλαρώνουν οι κοινωνικοί δεσμοί και ενισχύεται η αποξένωση. Τότε όλες οι μέρες θα μοιάζουν καθημερινές και η ξεχωριστή Κυριακή θα αντιμετωπίζεται το ίδιο. Η Κυριακάτικη αργία επιβάλλεται να παραμείνει κανόνας και όχι να γίνει εξαίρεση».
Υπέρ της διατηρήσεως της Κυριακής αργίας ακούγονται πολλές φωνές. Την κατάργησή της καταδικάζουν όλα τα μέλη της ΕΣΕΕ με τις 14 περιφερειακές ομοσπονδίες του ελληνικού εμπορίου και τους 288 τοπικούς εμπορικούς συλλόγους σε όλη την Ελλάδα αλλά και σχεδόν όλοι οι φορείς της αγοράς.

Τότε για ποιούς θα λειτουργεί η αγορά τις Κυριακές, αφού εκείνοι που ζούν μέσα σ’ αυτή με πολλά επιχειρήματα αρνούνται;

Ποιούς θα εξυπηρετεί το άνοιγμα των καταστημάτων αφού οι ίδιοι οι άνθρωποί τους, που ζούν από αυτά και είναι η ίδια η ζωή τους δεν συμφωνούν;
Γιά τους τουρίστες και τους μετανάστες θα ισοπεδωθούν προαιώνιες αρχές της πατρίδος μας;
Δεν θα αφήσουμε τίποτε όρθιο σε αυτόν τον μαρτυρικό και αιματοβαμμένο τόπο;

Αδελφοί μου.

Τέτοιου είδους επιθέσεις θα έχωμε τακτικά από τα συστήματα της Νέας Εποχής. Μόλις τελειώνουν το ένα θέμα, ανοίγουν το άλλο. Αυτά που θέλουν να καθιερώσουν είναι νάρκες στα θεμέλια της Ορθοδοξίας και της Ελληνικής Κοινωνίας.

Κρατηθείτε ενωμένοι με την πίστη των αγίων μας και την παράδοση των Πατέρων μας. Η κρίση αυτή κάπου θα ξεθυμάνει και ύστερα πάλι θα αναζητήσωμε τα εχέγγυα ζωής, προόδου και πολιτισμού από το θησαυροφυλάκιο της χριστιανικής μας πίστεως.
Ο λόγος του Θεού λέγει στον καθένα μας:  «Μη φοβού· εγώ ειμι ο πρώτος και ο έσχατος και ο ζων, και εγενόμην νεκρός, και ιδού ζων ειμι εις τους αιώνας των αιώνων, και έχω τας κλείς του θανάτου και του άδου» (Απ. Ιω. 1,18).

Αδελφοί μου

Πρώτοι εμείς να σεβασθούμε την αργία της Κυριακής. Να την αγιάσουμε με τον εκκλησιασμό, την εξάσκηση της αγάπης και την ενίσχυση των οικογενειακών δεσμών.
Σας εύχομαι πλουσία την παρά Θεού ενίσχυση για την μαρτυρία της πίστεως και της εν Χριστώ ζωής.

Μετά πατρικών ευχών και αγάπης.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ