Τα Θρησκευτικά είναι συνταγματικό δικαίωμα των Ελλήνων

Loading...


Του Νίκου Νικολόπουλου, βουλευτή Αχαΐας

Αν η κυβέρνηση επιμείνει να καταργήσει τυπικά ή ουσιαστικά το μάθημα, οφείλει να ζητήσει τη γνώμη των Ελλήνων πολιτών με δημοψήφισμα.

Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι σήμερα πολύ πιο χρήσιμο και αναγκαίο για τη διαμόρφωση του ήθους και του χαρακτήρα των νέων μας. Παιδεία δεν είναι μόνον η ξερή μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών. Είναι πρωτίστως η διάπλαση χαρακτήρων, η διαμόρφωση ανθρώπων ολοκληρωμένων.

Σωστή παιδεία δεν είναι μόνον η καθοδήγηση στην εξεύρεση επαγγέλματος, αλλά και η υποβοήθηση των νέων μας να γίνουν κοινωνικά χρήσιμοι, με αίσθημα φιλανθρωπίας, αλληλεγγύης, πατριωτισμού και με δημοκρατικότητα όχι ασύδοτη, αλλά υπεύθυνη!

Για τον λόγο αυτό το ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ Κόμμα Ελλάδος επανέρχεται στο κεφαλαιώδες ζήτημά του προγράμματος σπουδών του μαθήματος των θρησκευτικών. Σκοπός είναι η πληρέστερη ενημέρωση και σε βάθος συζήτηση στην εθνική αντιπροσωπεία για το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων των πιλοτικά εφαρμοζόμενων σε σχολεία της χώρας μας νέων Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών Δημοτικού και Γυμνασίου, καθώς και η αποτίμηση μα και η κρίση των πληρεξουσίων του λαού μα προπαντός και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αν αρμόζει να διδάσκονται σε ορθοδόξους μαθητές.

Οι Έλληνες ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ζητούμε από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος θερμά να ενεργήσει και για την απ’ αρχής πλήρη και ουσιαστική αναμόρφωση αυτών των Προγραμμάτων, ώστε το μάθημα να διατηρήσει τον ορθόδοξο χαρακτήρα του και να μην παρεκκλίνει σε ατραπούς συγκρητιστικούς και θρησκειολογικούς.

Η Ορθόδοξη χριστιανική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου είναι ίσως η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία μέσα στην πολύμορφη κρίση που ζούμε. Δυστυχώς όμως υπάρχουν κάποιοι που θέλουν να οδηγήσουν τους διδάσκοντες και τους μαθητές στην αποδόμηση της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστεως, θέλουν να σπρώξουν την ελληνική νεολαία προς την πανθρησκεία. Και ενώ η ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή είναι η δοκιμασμένη συνταγή για να τα απομακρύνουμε από απάνθρωπους ολοκληρωτισμούς που ευδοκίμησαν στον Μεσοπόλεμο από ρατσιστικές ή ψευδοεπαναστατικές ιδέες των δυο άκρων και κάποιοι καιροφυλακτούν και προσπαθούν να επιβάλλουν τη μετατροπή του μαθήματος σε απλή θρησκειολογία και ιστορία πολιτισμού, ώστε να μη διδαχθούν οι μαθητές τις ορθόδοξες Χριστιανικές αξίες που προσφέρουν νόημα και ελπίδα ζωής και τις οποίες τόσο έχουμε ανάγκη πάντοτε και ιδιαίτερα σήμερα στην πολύπλευρη κρίση που περνά η πατρίδας μας.

Μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών οι μαθητές μαθαίνουν να σέβονται τους γονείς, τους δασκάλους, τους αδυνάτους, τους πάσχοντες, τους έχοντες μεγαλύτερη ανάγκη φροντίδας. Μαθαίνουν να σέβονται την παράδοση του λαού μας, αλλά και για να κατανοούν το δικαίωμα κάθε ανθρώπου και κάθε λαού να έχει τη δική του θρησκεία και παράδοση. Η ορθόδοξη χριστιανική κληρονομιά μας είναι στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο με την Ιστορία μας, την εθνική μας αξιοπρέπεια, με τους ήρωες και τους μάρτυρες του λαού μας.

Η συμβολή της Εκκλησίας στη διατήρηση της διαχρονικής μας γλώσσας, η επίδραση του Ορθοδόξου Ελληνισμού στην οικοδόμηση του πολιτισμού των βαλκανικών και ανατολικών ευρωπαϊκών λαών, αυτά και πολλά άλλα δίνουν στους νέους μας μια σφαιρική εικόνα για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του Γένους μας.

Τέλος αξίζει να τονισθεί, ότι η υποχρεωτικότητα του μαθήματος έχει κριθεί τελεσίδικα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων του Δεκεμβρίου 2012. Έτσι καταργήθηκε η γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη Γ. Καμίνη του 2007 και επανήλθε η τάξη. Είναι δυνατόν , όμως, να μιλάμε για ορθόδοξο θεολογικό μάθημα (για Ορθόδοξη θεολογία)άνευ αυτών , που θα το διακρίνουν από την θρησκειολογία και την φαινομενολογία της Θρησκείας.

Ασφαλώς όμως για τους απαλλασσόμενους πρέπει να ορισθεί συγκεκριμένο εναλλακτικό και βαθμολογούμενο μάθημα, όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι θα παύσει να είναι η απαλλαγή κίνητρο για παιχνίδι ή για γρηγορότερη φυγή προς το φροντιστήριο. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το μάθημα βασίζεται στην επικρατούσα θρησκεία, ενώ τα πολυπολιτισμικά πειράματα απέτυχαν πανευρωπαϊκά, όπως ομολογείται από πολιτικούς και διανοητές. Προέχει λοιπόν η ανάγκη να μη μεταφέρουμε αποτυχημένα πρότυπα στο ελληνικό σχολείο .Άλλωστε η Ελληνορθόδοξη Παιδεία υπήρξε το στήριγμα του έθνους μας σε κάθε δύσκολη περίοδο. Και σήμερα δραστηριοποιείται ως πρεσβευτής του Ελληνικού ιδεώδους σε όλη την υφήλιο, ενώ είναι ο συνεκτικός κρίκος των απανταχού αποδήμων Ελλήνων με το εθνικό κέντρο.

Εάν τέλος η κυβέρνηση επιμείνει , ότι πρέπει να καταργήσει τυπικά ή ουσιαστικά το μάθημα των Θρησκευτικών τότε θα πρέπει η κυβέρνηση να ζητήσει τη γνώμη των Ελλήνων πολιτών με δημοψήφισμα, αφού είναι αναφαίρετο Συνταγματικό δικαίωμα των Ελλήνων.



Ετικέτες