Αιτωλίας Κοσμάς: » Όσοι συναναστρέφονται τους βλάσφηµους, παίρνουν µεγάλο µέρος της ασεβείας τους»

Loading...


Ποιμαντορική εγκύκλιο εξέδωσε ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς για τους ''Μάρτυρες του Ιεχωβά''.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο:

Αγαπητοί αδελφοί,

Σε ολόκληρη την Ορθόδοξη Ελλάδα μας, τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, υπήρξε μία κλιμακωτή δραστηριότητα μελών της αιρέσεως «Μάρτυρες του Ιεχωβά», οι οποίοι δυστυχώς επικαλούνται και την προσωνυμία «Χριστιανοί».

Σε πολλές πόλεις και χωριά διένειμαν προπαγανδιστικά φυλλάδια με τα όποια προσκαλούν όλους στην «τήρηση της αναμνήσεως του θανάτου του Ιησού».

Συνηθίζει η εταιρεία «Σκοπιά» να απορρίπτει κάθε Χριστιανική εορτή ή να κακοποιή και να διαστρεβλώνη το θεολογικό περιεχόμενό της. Από αυτή την συνήθεια δεν εξαιρέθηκε ούτε η εορτή του Πάσχα, που την απέρριψαν, καθώς αρνούνται την Ανάστασι του Χριστού.

Αντί του χριστιανικού Πάσχα, που μαρτυρεί την νίκη του Θεανθρώπου Κυρίου μας πάνω στον θάνατο, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά γιορτάζουν απλώς την ανάμνησι του θανάτου του Ιησού, τον όποιο θεωρούν «ως τον καλύτερο άνθρωπο, που έζησε ποτέ στην γη» και όχι ως Θεό και Σωτήρα του κόσμου.

Οι χιλιαστές γιορτάζουν την ανάμνησι αυτή κάθε χρόνο «το βράδυ που αντιστοιχεί στις 14 Νισσάν του αρχαίου Ιουδαικού ημερολογίου».

Διοργανώνουν εκδηλώσεις κυρίως στις «αίθουσες βασιλείας», όπως τις ονομάζουν, και σε άλλους χώρους, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και κινηματογράφους.

Στην επαρχία μας θα τελέσουν την ανάμνησί τους, την Δευτερα 14 Απριλίου 2014, σε γνωστά κέντρα τους.

Στον χώρο που συγκεντρώνονται τοποθετούν ένα τραπέζι. Πάνω στο τραπέζι τοποθετούν άζυμο ψωμί και κόκκινο κρασί. Το ψωμί και το κρασί θεωρούνται απλά σύμβολα της θυσίας του Ιησού και τα ονομάζουν «εμβλήματα».

Η τελετή ξεκινά με ομιλία σχετική με τον θάνατο του Ιησού. Σ’ αυτή επαναλαμβάνονται οι χιλιαστικές πλάνες για το πρόσωπο του Θεανθρώπου και για το μυστήρι της Θείας Ευχαριστίας.

Μετά την ομιλία περιφέρονται τα εμβλήματα, πρώτα το ψωμί και ύστερα το κρασί, μεταξύ των παρόντων χιλιαστών.

Τα εμβλήματά τους όμως δεν έχουν το δικαίωμα να τα λάβουν όλοι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, σε αντίθεση με ο,τι συμβαίνει στην Ορθόδοξη λατρεία της Έκκλησίας μας, όπου μετέχουμε όλοι οι πιστοί στα Άχραντα Μυστήρια μας.

Από το ψωμί και το κρασί τους λαμβάνουν μόνο όσοι ανήκουν στις 144.000, «στο μικρό ποίμνιο» όπως το ονομάζουν, που θα ζήσουν στον ουρανό και θα είναι συγκυβερνήτες μαζί με τον Χριστό.
 
Όλοι οι άλλοι θα έχουν απλά την «επίγεια ελπίδα». Αυτοί, εάν μείνουν πιστοί στην εταιρεία τους και εργάζονται για να προσηλυτίσουν άλλους, θα ζήσουν χίλια χρόνια σ' ένα επίγειο παράδεισο κάτω από θεοκρατική κυβέρνηση. Διαφορετικά θα εξοντωθούν από τον Ιεχωβά στον Αρμαγεδώνα.
 
Οι Έλληνες χιλιαστές δεν έχουν δικαίωμα να συµµετέχουν στα εµβληµατά τους, καθώς όλοι τους ανήκουν στην επίγεια τάξι και όχι στο «µικρό ποίµνιο», στις 144.000 εκλεκτούς, που ο αριθµος τους συµπληρώθηκε το 1935, όπως αναφέρουν οι ίδιοι στο περιοδικό τους «Σκοπιά» (τεύχος της 15-6-1992, σελ. 23).
 
Αυτή είναι η «ανάµνησι του θανάτου του Ιησού» στην οποία μας καλούν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και γι’ αυτή την εκδήλωση ξεσήκωσαν όλη την Ελλάδα.
 
Εδώ, οµως, εγείρεται ένας προβληµατισµος. Αφού και οι ίδιοι οι χιλιαστές δεν λαµβάνουν τα εµβληµατα της ανάµνησης, γιατί καλούν και εµας να συµµετέχουµε στην έκδηλωσί τους;
 
Ο λόγος που το κάνουν είναι καθαρά προπαγανδιστικός. Επιθυµούν να σπείρουν στην καρδιά και στον λογισµο των Ορθοδόξων Χριστιανών την αµφιβολία για το πρόσωπο του Σωτήρος Χριστού και την αµφισβήτησι σχετικά µε το µυστήριο της Θείας Εύχαριστίας.
 
Αν ο Ιησούς Χριστός ήταν ο «µέγας Αρχιδούλος», δηλαδή απλά ένας καλός άνθρωπος, τον οποίον ο Θεός υπερύψωσε από όλους τους ανθρώπους, για να είναι δεύτερος µετά τον Πατέρα κατά το µεγαλείο και την δύναµι και την εξουσία, όπως διδάσκουν, τότε σωτηρία δεν θα υπήρχε.
 
Ένας άνθρωπος δεν µπορούσε να σώσή όλη την ανθρωπότητα, παρά µόνο τον εαυτό του. Ο Ιησούς οµως δεν είναι µόνο άνθρωπος. Δεν είναι ένας αρχιδούλος, όπως διακηρύσσουν.
 
Δεν είναι ο καλύτερος άνθρωπος της γης. Είναι ο αιώνιος Υιός και Λόγος του Θεού, το δεύτερο Πρόσωπο της Παναγίας Τριάδος, ο Οποίος συµµετείχε στην δηµιουργία του κοσµου και σε συγκεκριµένη χρονική στιγµη παρενέβη στην ανθρώπινη ιστορία, για να λυτρώση τα πλασµατά Του.
 
Σαρκώθηκε µε την επενέργεια του Αγίου Πνεύµατος στα σπλάχνα της υπερευλογηµένης Μαρίας, η οποία δίκαια ονοµάστηκε Θεοτόκος, αφού κυοφόρησε τον Υιό του Θεού.
 
Ως τέλειος άνθρωπος ο Ιησούς, κήρυξε, προσέφερε θαύµατα, σταυρώθηκε, αναστήθηκε, και µε την Ανάληψί Του ανέβασε ως Θεός στα δεξιά του Πατρός την ανθρώπινη φύσι.
 
Όλα αυτά µας τα τονίζει θαυµάσια η Αγία Γραφή. Ο Ιησούς είναι ο «πρώτος και ο έσχατος και ο ζων» (Αποκάλ. α’, 17-18), είναι «ο αληθινός Θεός και ζωή αιώνιος» (Α’ Ιωάνν. ε', 20), ο Οποίος έχει δικά Του «πάντα όσα έχει ο Πατήρ» (Ιωάνν. ιστ’, 15).
 
Είναι Εκείνος που διεκήρυξε «ο εωρακώς εµε έωρακε τον Πατέρα» (Ιωάν. ιδ’, 9). Είναι Αυτός που προφήτευσε ο Ησαίας «Θαυµαστός συµβουλος, Θεός Ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του µέλλοντος αιώνος…» (Ησ. θ’, 6-7).
 
Είναι Αυτός που, όταν τον είδε Αναστηµένον ο µαθητής Του Θωµας, φώναξε µε όλη την δύναµι της ψυχής του: «Ο Κύριός µου και ο Θεός µου» (Ιωάνν. 20, 28).
 
Με αυτόν τον Κύριο και Θεό µας ενωνόµαστε όλοι εµεις οι πιστοί Του, καθώς γινόµαστε µέλη του σωµατός Του µε το Βάπτισµα µας.
 
Καί όπως όλα τα µέλη ενός σωµατος τρέφονται από το ίδιο το σωµα, έτσι και εµεις τρεφόµαστε µε το Σωµα και το Αιµα του Κυρίου, που ο Ίδιος µας προσφέρει.
 
Καί µεταλαµβάνουµε τον αγιασµένο άρτο και οίνο όχι ως ανάµνησι, όχι ως απλά συµβολα της θυσίας, όπως υποστηρίζουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά, αλλά ως πραγµατικό Σωµα και Αιµα Χριστού, όπως σαφέστατα και σε πολλά σηµεία διδάσκει το Ευαγγέλιο, το οποίο παρερµηνεύουν και κακοποιούν οι χιλιαστές.
 
Αγαπητοί,
 
Ο Θεός έδωσε την ελευθερία σε όλους τους ανθρώπους, ώστε να αποφασίζουν την σωτηρία ή την απώλειά τους.
 
Η Εκκλησία οµως οφείλει να ενηµερώνη για τους κινδύνους, που ελλοχεύουν πίσω από τα προσωπεία του συγχρόνου πνευµατικού δουλεµπορίου.
 
Δεν µισούµε τον αιρετικό, αλλά καταγγέλλουµε την αίρεσι και παρακαλούµε όλους τους Ορθοδόξους Χριστιανούς να αποµακρυνθούν και να µην συµµετέχουν σε συγκεντρώσεις αιρετικών. 
 
Τέλος, η προτροπή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόµου μας υποδεικνύει πιά πρέπει να είναι η στάσι µας απέναντι στους αιρετικούς: «Έαν κάποιος δεν γνωρίζει καλά την Χριστιανική πίστη, ας αποφεύγει τις συναναστροφές µε αιρετικούς και ας αποµακρύνεται από τις συγκεντρώσεις τους. Διότι και τον αιρετικό δεν µπορεί να τον ωφελήση καθόλου, αλλά και ο ίδιος αποκοµίζει µεγάλη βλάβη από την αίρεση. Όσοι, λοιπόν, (μας λέει ο Άγιος) συναναστρέφονται αυτούς τους βλάσφηµους, παίρνουν µεγάλο µέρος της ασεβείας τους».
 

Μέ πατρική ἀγάπη,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ