Το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ του Αρχιεπισκόπου στους….Σαούλ της πίστης μας – Τι συμβαίνει στις σχέσεις με την κυβέρνηση

Loading...


Του Μάνου Χατζηγιάννη 

Έχει περάσει στην αντεπίθεση ο Αρχιεπίσκοπος και με κλιμακούμενη αντίδραση στέλνει ολοένα και περισσότερα μηνύματα στην πολιτική ηγεσία της χώρας.

Είναι προφανές πως όταν τελειώσουν οι «φουρτούνες» της Πανορθόδοξης θα βρεθούμε μπροστά σε ένα πολύ θερμό καλοκαίρι με δύο ανοιχτά μέτωπα.

 Την αντιπαράθεση με την κυβέρνηση και το ζήτημα των Νέων Χωρών. Για το δεύτερο τα είπαμε και σε προηγούμενο άρθρο αναφορικά με τον πόλεμο εντυπώσεων και τις περιοδείες σε Μητροπόλεις των Νέων Χωρών.

Για την κόντρα όμως με την κυβέρνηση έχει πολύ νερό ακόμη να κυλήσει στο αυλάκι. Όσο ο κάθε κ. Φίλης έχει την έστω άτυπη άδεια του πρωθυπουργού να προκαλεί ανοιχτά, η διοικούσα Εκκλησία κατά πως φαίνεται έχει επιλέξει πλέον να απαντά δια του Αρχιεπισκόπου.

Βέβαια στο ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει σύγχυση σχετικά με την σχέση του με την Εκκλησία. 

Μπορεί για παράδειγμα ο κ. Φίλης να έχει εξελιχθεί σε Σαούλ της πίστης μας αν και υποτίθεται πως εκκλησιάζεται και ψέλνει , αλλά την προηγούμενη εβδομάδα ένα άλλο κυβερνητικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Βίτσας υποδέχθηκε με λαμπρότητα την εικόνα της Παναγίας της Σουμελά στο υπ. Άμυνας. Άραγε τι να λέει για αυτό ο Νίκος Φίλης που είχε εξαπολύσει ομοβροντία για τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας; 

Πάντως το παιχνίδι φαίνεται πως ανοίγει πολύ και η κόντρα λαμβάνει διαστάσεις, αφού πέρα από τα Θρησκευτικά, η αντιπαράθεση απλώνεται σε μεγαλύτερη…γκάμα και η χθεσινή αναφορά του Αρχιεπισκόπου στην εκκλησιαστικη΄περιουσία μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. 

Στο περιθώριο της 1ης Πανθεσσαλικής  Ιερατικής Σύναξης κάνοντας μία ιστορική αναδρομή, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε στο αρνητικό, κατά της εκκλησίας στη Δύση, κλίμα, «που διαμορφώθηκε την περίοδο του Διαφωτισμού, όταν το θρησκευτικό γεγονός πολεμήθηκε και εξωθήθηκε στο περιθώριο και ο άνθρωπος και η λογική, ο ορθός λόγος, τέθηκαν στο επίκεντρο. Έτσι προέκυψε ο καπιταλισμός, ο Μαρξισμός κ.λπ. και φθάσαμε στην εποχή μας, όπου βιώνουμε την πλήρη απαξίωση του ανθρώπινου προσώπου (καύση των νεκρών κ.λπ.) και τον κομπασμό περί του θανάτου του Θεού, μαζί με τον οποίο, όμως, σκοτώθηκε και η ανθρωπιά… Το τραγικό είναι ότι μέσα σ’ αυτή την ατμόσφαιρα μορφώθηκαν και πολλοί Έλληνες, που κατέλαβαν αξιώματα, αλλά δεν έχουν ρίζες Ελληνικές και εκκλ/κή εμπειρία. Έχουν δημιουργήσει μια νέα ιδεολογική πλατφόρμα και εισηγούνται τρόπους για να γίνει η χώρα μας δήθεν «εκσυγχρονισμένη», αλλάζοντας τα δήθεν «απαρχαιωμένα και παλαιά». Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν χρώμα, αλλά συμφέρον και κινούνται προς κάθε κατεύθυνση κι εκείνοι που αναλαμβάνουν την τύχη του τόπου είναι ετερόφωτοι, φωτίζονται απ’ αυτούς, για τους οποίους η Εκκλησία και ο Κλήρος δεν είμαστε αρεστοί, δε μας θέλουν. Οι καρποί τους δηλητηριάζουν συνέχεια τον τόπο και βλέπουμε πού καταντήσαμε…».

Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στην πολυθρύλητη εκκλ/κή περιουσία, τονίζοντας εμφαντικά ότι «είναι δική μας, δεν ανήκει στο Κράτος, δεν πωλείται, δεν υποθηκεύεται. Η ίδια η Εκκλησία θα την διαχειριστεί…». Μίλησε για όσα προγραμματίζεται να υλοποιηθούν στο μέλλον, όπως η απώλεια του Δημοσίου χαρακτήρα της Εκκλησίας μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, όπως η διακοπή της μισθοδοσίας του Κλήρου, ενώ αναφέρθηκε στο σύνολο της περιουσίας που διέθεσε η Εκκλησία στο Κράτος από την παλιγγενεσία και μετά. «Υπάρχουν πολλοί σ’ αυτόν τον τόπο που κινούνται επιπόλαια», επεσήμανε ο κ. Ιερώνυμος, «αλλά εμείς θα τολμήσουμε και είμαι σίγουρος ότι θα κερδίσουμε»

Από την προπέρσινη Ιεραρχία του Οκτωβρίου του 2014 και με άλλη κυβέρνηση ο κ. Ιερώνυμος είχε δηλώσει έτοιμος για τα σενάρια περί διαχωρισμού και τώρα φαίνεται πως τα πιόνια για την ύστατη παρτίδα στήθηκαν! 

Μπορεί η σχέση του κ. Ιερώνυμου με τον ίδιο τον πρωθυπουργό να είναι αγαστές και να υπάρχει προσωπική επαφή αλλά προφανέστατα για να χρυσωθεί το χάπι στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ οι διάφοροι Φίληδες παίζουν το δικό τους βιολί. 

Ο Μακαριώτατος αναφέρθηκε και στο μεγάλο ζήτημα του προσφυγικού – μεταναστευτικού, θέμα στο οποίο η κυβέρνηση υμνεί τη στάση της Εκκλησίας και επιδιώκει την απρόσκοπτη συνεργασία της επειδή απλούστατα η Εκκλησία με τις δομές της έχει υποκαταστήσει την πρόνοια που θα έπρεπε το επίσημο κράτος να λάβει για τους ανθρώπους αυτούς. 

Ομως το χθεσινό μήνυμα του Αρχιεπισκόπου ήταν έμμεσο πλην σαφές: Δεν είναι δυνατόν να συνεργάζονται όπου βολεύει την κυβέρνηση όπως πχ το προσφυγικό και μετά να δέχεται πόλεμο σε όλα τα άλλα. 

Ο Αρχιεπίσκοπος μιλώντας χθες για το προσφυγικό επισήμανε ότι «οι άνθρωποι αυτοί δεν ήρθαν μόνοι τους εδώ. Είναι προγραμματισμένα όσα γίνονται… Ο ταλαίπωρος πρόσφυγας δεν άφησε τα πάντα πίσω του για να πνιγεί στο Αιγαίο. Τον βομβαρδίσαμε εμείς οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι και έρχονται και βρίσκουν τις πόρτες κλειστές. Πρέπει να ξακαθαρίσουμε στους ανθρώπους αυτούς: σας αγαπάμε, θα σας βοηθήσουμε, αλλά δεν είναι εδώ η πατρίδα σας. Αυτή πρέπει να είναι η φροντίδα μας. Πρέπει να γίνουν ενέργειες απ’ όλους για να τους αναλάβουν τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε και ο πόλεμος να σταματήσει και οι άνθρωποι να τακτοποιηθούν…».

Αλλά το καρφί ο Αρχιεπίσκοπος το κρατούσε για το τέλος όταν παρατήρησε, καταχειροκροτούμενος, ότι «βρισκόμαστε σε μια εποχή που δε χρειαζόμαστε απλώς διακριτούς ρόλους, αλλά καθαρούς διακριτούς ρόλους… πρέπει να αποκαλύψουμε το διαβρωτικό έργο αυτής της ιδεολογικής πλατφόρμας και να θέσουμε όλους προ των ευθυνών τους. Η Εκκλησία μας υπάρχει και θα υπάρχει για να υπηρετεί τον άνθρωπο. Αυτός είναι ο ρόλος μας, η μοίρα και η πορεία μας. Αυτή διαλέξαμε και αυτή πρέπει να υπηρετήσουμε. Δεν ξέρουμε αν αύριο θα έχουμε περισσότερες δυσκολίες, ξέρουμε όμως, ότι η Εκκλησία πάντοτε νικά, όπως θα πράξει και τώρα!»

Με λίγα λόγια η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου σε όσους ορέγονται διαχωρισμό ήταν ένα κατά συνθήκη ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ !