Η Εκκλησία της Αγγλίας επένδυε σε «εχθρό»

Loading...


O αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι είχε κηρύξει πόλεμο στη Wonga, αλλά δεν ήξερε ότι είχαν επενδύσει εκεί.

Ο επικεφαλής των Αγγλικανών, αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι, Τζάστιν Ουέλμπι, δήλωσε χθες ότι ντράπηκε όταν έμαθε ότι η Εκκλησία της Αγγλίας είχε επενδύσει εμμέσως στη Wonga, μια εταιρεία που δίνει βραχυπρόθεσμα δάνεια, την οποία μόλις μερικές μέρες νωρίτερα είχε ορκιστεί να κλείσει διά της οδού του ανταγωνισμού. 
Η Εκκλησία της Αγγλίας επιβεβαίωσε προχθές ότι το συνταξιοδοτικό της ταμείο επενδύει στην Accel Parnters, την αμερικανική εταιρεία που το 2009 συγκέντρωσε κεφάλαια για τη Wonga. «Θα ζητήσουμε από επιτροπή της Εκκλησίας να διεξαγάγει έρευνα προκειμένου να μάθουμε πώς συνέβη αυτό», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του αρχιεπισκόπου.

Ο Ουέλμπι, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της Εκκλησίας της Αγγλίας από τον Μάρτιο, είναι από τους εξέχοντες κριτικούς εταιρειών όπως η Wonga και η Provident Financial, οι οποίες δίνουν σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες δάνεια έως και χιλίων στερλινών, τα οποία πρέπει να αποπληρωθούν όταν αυτές λάβουν τον εβδομαδιαίο ή μηνιαίο μισθό τους. Το ετήσιο επιτόκιο της Wonga είναι 5,853%, ωστόσο, ο Ουέλμπι τόνισε ότι οι τοκογλύφοι που λειτουργούν εκτός του νόμου αποτελούν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα. Πάντως, ο Ουέλμπι, πρώην στέλεχος πετρελαϊκής, δήλωσε πως παραμένει δεσμευμένος στα σχέδιά του για την Εκκλησία της Αγγλίας.

Συγκεκριμένα, θέλει την Εκκλησία να καταστρώσει σχέδια που θα βοηθήσουν στην επέκταση των πιστωτικών ενώσεων –χρηματοδοτικούς συλλόγους που θα ανήκουν σε όλα τα μέλη τους– ως εναλλακτική λύση στους δανειστές. Τέλος, ο αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι παραδέχτηκε ότι είναι σχεδόν αδύνατον για την Εκκλησία να επενδύσει κάπου «καθαρά» εξαιτίας της πολυπλοκότητας των επενδυτικών ταμείων και των πολλαπλών δραστηριοτήτων κάποιων εταιρειών. Ρώτησε, για παράδειγμα, τι πρέπει να κάνει κανείς με μία επένδυση σε έναν κατασκευαστή καλτσών, ο οποίος ίσως φτιάχνει προϊόντα για στρατιώτες που θα πολεμήσουν.

Η αντεπίθεση της Wonga

Η Wonga αντεπιτέθηκε την Παρασκευή, καταχωρίζοντας διαφήμιση στην Daily Telegraph, με τίτλο «Οι Δέκα Εντολές της Wonga». Η τελευταία πρόταση, «πάντα καλωσορίζουμε τον ανταγωνισμό», ήταν μια προφανής αναφορά στον «όρκο» του Ουέλμπι να κλείσει την εταιρεία.