Τροφές που χαλαρώνουν: Αγχώθηκες; Φάε φιστίκια

Loading...


Πρόσφατη έρευνα στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια βρήκε πως τρώγοντας φιστίκια μειώνεται η αντίδραση του σώματος στο άγχος σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2.

Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν “χαμηλότερη αγγειακή σύσπαση σε κατάσταση άγχους και βελτιωμένο νευρικό έλεγχο της καρδιάς”, αναφέρει η συγγραφέας της μελέτης Sheila G. West.

Όμως η Lilian Cheung, διευθύντρια επικοινωνίας και προώθησης υγείας στο Τμήμα Διατροφής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ πιστεύει πως υπάρχουν πολλά περισσότερα.

“Το φιστίκι είναι στην πραγματικότητα μια καλή τροφή για τη διαχείριση του άγχους”, υποστηρίζει η Cheung επειδή “δεν μπορείς να το καταπιείς στα γρήγορα”. Το άνοιγμα των φιστικιών καθυστερεί τη διαδικασία του φαγητού, κάτι που μπορεί να αυξήσει την ενσυναίσθηση και να μειώσει το άγχος.

Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα όμως. “Τρώγοντας πολύ αργά επιτρέπει στον άνθρωπο να είναι πολύ περισσότερο σε επαφή με την πείνα και τα σήματα κορεσμού”, εξήγησε η Cheung, κάτι που βοηθά την πρόληψη της δυσπεψίας και του άγχους.

Πριν από κάθε γεύμα, η Cheung προτείνει να παίρνουμε μερικές ανάσες, εστιάζοντας σε κάθε εισπνοή και εκπνοή. “Ακόμη και τρεις ανάσες βοηθούν κάποιον να μεταφερθεί από τα διάφορα πράγματα που έχει στο μυαλό του στο φαγητό που βρίσκεται μπροστά του. Και τότε, το άτομο μπορεί να χαλαρώσει και επιτρέψει στην τροφή να τον θρέψει πραγματικά”.

Άλλες τροφές που σε βοηθούν να χαλαρώσεις;

Σιτάρι και άλλοι σκληροί καρποί

“Μπορείς να φας στα γρήγορα και σχεδόν χωρίς να μασάς λευκό ρύζι, όταν όμως τρως σιτάρι, πρέπει να μασήσεις”, είπε η Cheung. Μια σαλάτα με βάση το βρασμένο σιτάρι, λαχανικά και μυρωδικά θα ήταν μια πολύ καλή επιλογή”.

Ξηρούς καρπούς με το κέλυφος

Φιστίκια, αμύγδαλα, καρύδια, ό,τι θέλεις – αν είναι με κέλυφος, χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να τα σπάσεις. Όμως η αναμονή μπορεί να σε ξεπληρώσει με τη μορφή πιο αργού, ενσυναίσθητου φαγητού, επισημαίνει η Cheung.

Ξηρά φασόλια

Η προετοιμασία των φασολιών –ή των ρεβιθιών- απαιτεί μια προετοιμασία όπως μούλιασμα και πλύσιμο, που αυξάνει το χρόνο μέχρι να φτάσουν στο πιάτο σου. “Πρέπει επίσης να τα μασήσεις καλά και δεν μπορείς να τα φας πολύ γρήγορα”, λέει η ειδικός.

Σπόροι

Και οι σπόροι απαιτούν λίγο παραπάνω μάσημα. Και αυτό είναι καλό, καταλήγει η Cheung. “Βοηθά στη διάσπαση της τροφής και στην πέψη”.



Ετικέτες