Το ιδανικό πρωινό που δίνει δύναμη στο σχολείο

Loading...


Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά, τα οποία χρειάζονται περισσότερη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά καθώς αναπτύσσονται καθημερινά.

Εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών της καθημερινότητας πολλοί από εμάς έχουμε ξεχάσει τη σημασία του πρωινού και μαζί με εμάς και τα παιδιά μας.

Η λήψη ενός πλούσιου πρωινού είναι από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσουμε την απόδοση του παιδιού στις πρωινές του δραστηριότητες και για να εξασφαλίσουμε την ισορροπημένη διατροφή του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά που λαμβάνουν ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, έχουν γενικότερα καλύτερους βαθμούς, παρουσιάζουν υψηλότερο δείκτη ευφυΐας και ικανότητα μάθησης, καθώς και καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, σε αντίθεση με τα παιδιά που μένουν νηστικά το πρωί ή που τρώνε κάτι πρόχειρο.

Προκειμένου τα παιδιά σας να μάθουν να τρώνε πρωινό είναι απαραίτητο να δουν ότι τρώτε κι εσείς. Εντάξτε το στην καθημερινή σας ρουτίνα και καθίστε όλοι μαζί το πρωί στο τραπέζι για να απολαύσετε το πρώτο γεύμα της ημέρας. Καλό είναι ακόμα και το σνακ που θα πάρει το παιδί μαζί στο σχολείο να έχει προετοιμαστεί από το σπίτι, προκειμένου να γνωρίζετε πόσο ποιοτικό είναι αυτό που καταναλώνει και σε ποια ποσότητα.

Διατροφικές συμβουλές για σωστό πρωινό

1. Όταν επιλέγετε δημητριακά καλό είναι να αποφεύγετε όσα περιέχουν ζάχαρη. Μπορείτε να τους προσθέσετε αποξηραμένα φρούτα ή βρώμη, εάν αυτό που επιλέξατε δεν έχουν.

2. Μια καλή ιδέα είναι να φτιάξετε μπάρες δημητριακών με βρώμη, φρούτα και ξηρούς καρπούς.

3. Ξεκινήστε να φτιάχνετε μαρμελάδες με φρούτα εποχής, οι οποίες είναι πολύ εύκολες στην παρασκευή και διατηρούνται αρκετούς μήνες στο ψυγείο. Εάν δε τα καταφέρνετε αναζητήστε σπιτικές μαρμελάδες από αγροτικούς συνεταιρισμούς ανά την Ελλάδα, οι οποίες είναι άκρως υγιεινές και χωρίς συντηρητικά.

4. Προσθέστε τα αυγά στο πρωινό των παιδιών, είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης και θα νιώθουν χορτάτα όλη μέρα.

5. Μπορείτε να φτιάξετε smoothies, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Χτυπήστε στο μπλέντερ φρούτα, όπως μπανάνες, μήλα και γάλα ή φτιάξτε ένα smoothie λαχανικών με καρότα, ντομάτες και λάχανο.

6. Δοκιμάστε διαφορετικά είδη γάλακτος, καθώς υπάρχουν στο εμπόριο πολλές κατηγορίες (αγελαδινό, πρόβειο, συμπυκνωμένο, σόγιας, χωρίς λακτόζη) για ποικιλία στη γεύση ή μέχρι να πετύχετε το αγαπημένο του παιδιού.

7. Μπορείτε να φτιάξετε ένα κέικ με αλεύρι ολικής άλεσης, ελαιόλαδο, βρώμη και σταφίδες, το οποίο το παιδί μπορεί να το πάρει και στο σχολείο.

Συνιστώμενο διατροφικό πλάνο για το πρωινό του παιδιού
Υγιεινές προτάσεις πρωινού:

• 1 μπολ με γάλα και αρκετά δημητριακά και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι

• 1 γιαούρτι με αρκετά δημητριακά, 1 φρούτο κομμένο και 2-3 κουταλάκια του γλυκού μέλι

• 1 ποτήρι χυμό από διάφορα φρούτα χτυπημένα στο μπλέντερ και 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με βούτυρο και μέλι

• 1 τοστ με μαύρο ψωμί, τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

• milkshake (από γάλα χτυπημένο με 1 μπανάνα ή μερικές φράουλες) και 3-4 κράκερ μαζί με μαλακό τυρί για επάλειψη

• 1 μικρή αραβική πίτα με τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι γάλα

• 1 ποτήρι γάλα, 1 φέτα κέικ και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

Πρωινό στο σχολείο

Για όσα παιδιά φεύγουν πολύ νωρίς από το σπίτι ή ξυπνούν τελευταία στιγμή και δεν προλαβαίνουν να πάρουν το πρωινό τους στο τραπέζι υπάρχει και η λύση του κυλικείου. Βέβαια θα πρέπει να ελέγξετε εάν στο κυλικείο του σχολείου υπάρχουν υγιεινά προϊόντα που μπορεί να επιλέξει το παιδί σας. Από το κυλικείο τα παιδιά είναι προτιμότερο αν επιλέγουν παστεριωμένο γάλα σε ατομική συσκευασία, σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης, γαλοπούλα και τυρί, έτοιμους φυσικούς χυμούς χωρίς ζάχαρη, φρούτα, κουλούρια ή σταφιδόψωμα από αλεύρι ολικής άλεσης.



Ετικέτες