Οι ξένοι βλέπουν το τζαμί στην Αθήνα ως νίκη του άθεου Τσίπρα έναντι της Εκκλησίας

Loading...


ΕΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΜΑΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ 

Του Μάνου Χατζηγιάννη 

Όσοι έχουν εκφράσει τους ενδοιασμούς τους για τη δημιουργία του τεμένους στον Βοτανικό έχουν σφυροκοπηθεί άγρια ως οπισθοδρομικοί, φοβικοί και εν τέλει ρατσιστές. Ο κυβερνητικός “μεταρρυθμιστικός” πυρετός και η μιντιακή προπαγάνδα έχουν παραθέσει μια σειρά επιχειρημάτων για την ανάγκη του . Τα περισσότερα εξ αυτών επιδερμικά. 

Έφτασαν στο σημείο να πουν πως έχουν και την συγκατάθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος όταν εδώ και μήνες ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έχει εκφράσει ανοιχτά τον προβληματισμό του για τους σκοπούς που υπηρετεί η δημιουργία του τζαμιού στην παρούσα φάση με δεδομένα όσα συμβαίνουν σε ξένες χώρες.

Βέβαια στην Ελλάδα αρεσκόμαστε να ζούμε στον μικρόσκοσμό μας.. Σημασία έχει πως βλέπουν εκτός των ελληνικών συνόρων το ζήτημα αυτό.

Σύμφωνα λοιπόν με ανάλυση της γνωστής ιστοσελίδας για θέματα Μέσης Ανατολής middleeasteye.net “ο ένας δηλωμένος άθεος, έχει δείξει περισσότερο από προθυμία να αντιμετωπίσει τη δύναμη της εκκλησίας. Ορκίστηκε με πολιτικό όρκο και η κυβέρνησή του έχει νομιμοποιήσει το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων”.

Επίσης αναφορά γίνεται και στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκο και στην πρόσφατη δηλωσή του πως “η οικοδόμηση ενός τζαμιού θα βοηθήσει να αποφευχθεί η «ριζοσπαστικοποίηση» της μουσουλμανικής κοινότητας της χώρας”.

Το ρεπορτάζ περιλαμβάνει και δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου , ο οποίος περιγράφει το νεο νομοθέτημα ως “ένα αποφασιστικό βήμα σε σχέση με το αυτονόητο δικαίωμα να ασκούν οι μουσουλμάνοι τη θρησκευτική λατρεία τους σε συνθήκες που σέβονται την αξιοπρέπεια των πιστών, όπως προβλέπεται από το σύνταγμα της χώρας και από τις διεθνείς συνθήκες «.

Το ρεπορτάζ συνεχίζει με τον Ναιμ Ελγαντούρ, έναν Αιγύπτιο ο οποίος έχει ζήσει στην Ελλάδα για 44 χρόνια και είναι ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδας, που εκφράζει τα παράπονά του…

«Μιλώντας εκ μέρους των Ελλήνων Μουσουλμάνων, εκείνων που είναι κάτοχοι ελληνικού διαβατηρίου, αισθανόμαστε σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, επειδή πρέπει να κάνουμε τις προσευχές μας σε γκαράζ και υπόγεια”, είπε. «Είμαστε Έλληνες πολίτες και φορολογούμενοι και είναι δικαίωμά μας. Μας αξίζει να έχουμε ένα μέρος για να προσευχηθούμε με αξιοπρέπεια «

Ο ίδιος μεγαλώνοντας στο Port Said της Αιγύπτου, στη δεκαετία του 1960,βρέθηκε κοντά στην ακμάζουσα ελληνική κοινότητα της πόλης. «Υπήρχαν 10.000 Έλληνες στην πόλη”, λέει. «Είχαν το νεκροταφείο τους, τις εκκλησίες τους, τρία σχολεία. Είχαν τη δική τους ισχυρή κοινότητα. Είχαν μια πολύ καλή ζωή στην Αίγυπτο. Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε κι εμείς το ίδιο και εδώ; Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όχι» συμπληρώνει.

Στη συνέχεια του ρεπορτάζ μιλάει ο Σωτήρης Ρούσσος, ο οποίος ήταν ανώτερος εμπειρογνώμονας στο τμήμα της Μέσης Ανατολής του Υπουργείου Εξωτερικών την περίοδο 1999-2003.

«[Το 2004] είχαμε την άδεια κατασκευής ενός και την ίδρυση ενός Κέντρου Ισλαμικού Πολιτισμού στην Παιανία » εξήγησε ο Ρούσσος, ο οποίος είχε εμπλακεί στα τότε σχέδια της κυβέρνησης. «Μετά από διαπραγματεύσεις συμφωνήσαμε ότι το έργο θα είναι ένα Κοινωφελές Ίδρυμα, χτισμένο σε κρατική γη, που χρηματοδοτείται από το βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας … ήμασταν πολύ κοντά στην έναρξη, πολύ κοντά.»

“Αλλά το έργο οδηγήθηκε σε αδιέξοδο επ ‘αόριστον από την ισχυρή αντίδραση από την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία (σε μια χώρα χωρίς επίσημο διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους) και την αντιπολίτευση, αλλά και από τους κατοίκους και το δήμαρχο της Παιανίας” αναφέρει το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τον κ.Ρούσσο, η Εκκλησία ήταν υπέρ της δημιουργίας ενός τζαμιού, αλλά βρισκόταν σε αντίθεση επίσημα με το συνολικό έργο γιατί «πίστευαν ότι ένα Κέντρο Ισλαμικού Πολιτισμού υπό τον έλεγχο της Σαουδικής Αραβίας θα διαδώσει τη ριζοσπαστική πολιτική και τη θρησκευτική προπαγάνδα και ως εκ τούτου αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια» .

Ο κ.Ρούσσος εξέφρασε την άποψη πως κύριο κίνητρο της Εκκλησίας είναι να διατηρηθεί η πολιτική εξουσία της στην Ελλάδα. «Δεν είναι ότι η Εκκλησία είναι αντι-ισλαμική απαραίτητα”, λέει. «Αλλά πιστεύουν ότι αν μια κυβέρνηση επιτρέψει στους Μουσουλμάνους να έχουν ένα τζαμί και επιτρέπει στους Καθολικούς να διατηρούν εκκλησίες στην Ελλάδα, όπως έχει κάνει, τότε η κατάσταση θα αρχίσει να έχει την ίδια απόσταση από όλες τις θρησκευτικές οργανώσεις [μεταχείριση όλων των θρησκειών με τον ίδιο τροπο ] και θα γίνουν αληθινά κοσμικοί. Η οικοδόμηση ενός τζαμιού είναι μια διαδικασία για να γίνουν αληθινά κοσμικοί. Η εκκλησία φοβάται να χάσει την πολιτική της δύναμη «

Τέλος στο ρεπορτάζ εκτιμάται ότι περίπου 100 άτυπα τζαμιά, ως επί το πλείστον σε γκαράζ ή μετατρεπόμενα υπόγεια, εξυπηρετούν στην ελληνική πρωτεύουσα τους 200.000 εν ενεργεία μουσουλμάνους. Συνάμα, αναφέρεται πως μέχρι ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, συνυπολογίζοντας και τις πρόσφατες μαζικε΄ς αφίξεις προσφύγων και μεταναστών.